top
کودک شما چگونه تغییر می کند

کودک شما چگونه تغییر می کند

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: کوچولوی شما هم اکنون به اندازه شصت دست می باشد و حالت بدن او که شبیه حرف C و خمیده بود کم کم دارد صاف میشود.

کودک شما چگونه تغییر می کند

جنین شما در حال شروع داشتن سیکل های خواب و بیداری معمولاً بین 5 تا 10 دقیقه است. اگر شما سرفه کنید ممکن است حتی او را بیدار کنید. شاید حتی با پاهایش لگد بزند. بیشترین حرکاتش در دست و پاهایش است. در صورتی که دختر باشد، تخمدانهای او اکنون کاملاً شکل گرفته اند و اگر پسر باشد بیضه ها و کیسه ی بیضه ی او کامل شده اند. بهر حال هنوز برای تشخیص جنسیت جنین زود است ریه ی او رشد کرده و تقریباً کامل است، گرچه سیستم گردش خونش هنوز وابسته به شماست ولی منبع تامین خون خود جنین نیز شروع به فعالیت کرده است. پوست جنین شروع به صخیم شدن می کند، فولیکولهای ریز مو بر سطح پوستش ظاهر می شود، فک او دارد سخت می شود تا رهای صوتی او نیز شروع به شکل گیری کرده اند. او اولین جوانه ی دندان هایش را دارد که به عنوان دندانهای ریز رشد خواهند کرد.

پلک‌ها و قفسه سینه بسته هستند تا چشم‌ها و قلب را محافظت کنند.

کوچولوی شما هم اکنون به اندازه شصت دست می باشد. او حالا می تواند ببلعد و لگد بزند. ناخن‌های او نیز شروع به رشد می کنند. سر او به اندازه ای بزرگ است که تقریباً بیشتر اندام او را در بر می گیرد. در عین حال می توان ستون مهره‌های او را نیز به وضوح مشاهده کرد.در این هفته پزشک می تواند ضربان قلب او را تشخیص دهد و همین شنیدن ضربان قلب به معنی رشد صحیح کودک می باشد.

حالت بدن او که شبیه حرف C و خمیده بود کم کم دارد صاف میشود.اندام تناسلی خارجی فرزندتان تا آخر این هفته شکل میگیرد البته پایان هفته 14 ام تشخیص آن راحت تر خواهد بود.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات