top
برنامه فعالیت مادر در هفته جهاردهم

برنامه فعالیت مادر در هفته جهاردهم

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: اگر از لنزهای طبی استفاده می کنید تعجب نکنید که دیگر اندازه نیستند، زیرا حالت چشمان شما در دوران بارداری تغییر می کنند .

برنامه فعالیت مادر در هفته جهاردهم

خوابیدن به پهلو آسوده ترین و عالی ترین وضعیت خوابیدن تا پایان بارداری شماست 50% .از زنان ترش کردن بعد از وعده ی غذایی را در سه ماهه ی دوم و سوم خود تجربه می کنند. زیرا هورمون های بارداری روند گوارشی شما را برای کمک به جذب مواد غذایی اضافی و آب کند کرده اند. غذا درون معده ی شما با آهستگی بیشتری حرکت می کند. این وضعیت پس از زایمان بر طرف خواهد شد.

در زمان بارداری اهمیت بیشتری به بهداشت دهان و دندان‌های خود بدهید. در این زمان لثه ها کمی متورم می شوند و امکان عفونت کردن دندان‌ها زیاد است. پس از هر وعده غذایی دندان‌ها و زبان خود را مسواک بزنید و روزی یک مرتبه از محلول دهان شویه استفاده کنید. در زمان بارداری با دندان پزشک خود برای معاینه دندان‌ها و لثه ها بیشتر ملاقات کنید. هرگونه عکسبرداری از دندان‌ها را به بعد از وضع حمل موکول کنید

اگر از لنزهای طبی استفاده می کنید تعجب نکنید که دیگر اندازه نیستند، زیرا حالت چشمان شما در دوران بارداری تغییر می کنند و غدد اشک‌ساز شمابه اندازه ای قبلاً اشک تولید می کردند اکنون نمی کنند. از چشم پزشک خود در مورد نسخه جدیدی برای چشم‌تان یا استفاده از همان عینک قبلی، سوال کنید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات