top
مراقبت های بارداری در هفته شانزدهم

مراقبت های بارداری در هفته شانزدهم

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: عدم مراجعه به حمام در مدت طولانی سبب ایجاد عفونت های ادراری میشود.پس دقت کافی در مورد نظافت خود داشته باشید.

مراقبت های بارداری در هفته شانزدهم

از خوردن آسپیرین و بروفن جداً خودداری کنید زیرا که باعث اختلال در رشد و پرورش کودک می شود. بهترین مسکن استامینوفن می باشد.

هفته ی شانزدهم چرخشی حقیقی را نمایان می کند شما دوباره خود را پر انرژی خواهید یافت خود را آرامتر با عواطفی بیشتر، تحت کنترل احساس خواهید کرد. همین طور که بدن شما برای جای دادن جنین رشد می کند پوست شما کش می آید. تمام علائم کشیدگی بعد از بارداری ناپدید خواهند شد. کارهورمون ها در بدنتان ممکن است موجب تورم پاهایتان شود. اضافه وزن زیاده از حد پا درد شما را بدتر می کند بنابراین وزن بارداریتان را کنترل کنید. نسبت به ورزش با انگیزه بمانید. می توانید در کنار پیاده روی شنا کنید.

سعی نمایید از سونا و یا قرار گرفتن در روی تخت های برنز دوری جویید چرا که حرارت زیاد به هیچ وجه برای کودک مناسب نیست و باعث صدمه زدن به او میشود.

برنامه ریزی برای سفر: سه ماهه دوم برای سفر نمودن بسیار امن تر از سه ماهه اول و سوم است ولی با این حال با پزشک خود حتما مشورت نمایید.ولی سعی نمایید در سفر و یا تفریحات از کارهای مهیج همچون پرش غواصی و چیزهایی از این قبیل دوری نمایید چراکه زایمان زودرس را برای شما بدنبال خواهدداشت.سعی نمایید شماره تماسی از پزشک خود داشته باشید تا در مواقع نیاز بتوانید سریع از نظرات وی بهره مند شوید و با وی مشورت نمایید.ضمنا در مرد وسیله سفر و مدت زمان آن نیز طبق شرایط تان از پزشک سوال کنید.

پیاده روی بیش از حد ممکن است سبب ایجاد تورم و یا احساس درد در شما شود.از افراط در این زمینه خودداری نمایید.

کمبود آب سبب بروز مشکلاتی همچون زایمان زود رس می شود پس به اندازه کافی آب بنوشید.

عدم مراجعه به حمام در مدت طولانی سبب ایجاد عفونت های ادراری میشود.پس دقت کافی در مورد نظافت خود داشته باشید.

در صورتی که فرزند شما خواهر یا برادرانی دارد حتما در مورد نجوه برخورد بچه ها و نکات تربیتی مطالعه نمایید.

بهداشت دهان و دندان را بسیار جدی بگیرید، تورم لثه از مواردی است که سبب زایمان زودرس می شود .حتما در سه ماهه دوم چک آپ دندانپزشکی انجام دهید.

شما ممکن است هنوز مستعد دچار شدن به یبوست باشید بنابراین حتما به اندازه کافی از میوه ها و سبزیجات استفاده نموده و آب کافی بنوشید و ورزش را نیز فراموش نکنید.

از ایستادن های طولانی مدت اجتناب ورزید.

در صورتی که امکان دارد از پزشک خود در مورد واکسینه شدن در برابر آنفولانزا سوال کنید و اگر در فصل سرما و شیوع سرماخوردگی قرار دارید خود و کودکتان را واکسینه نمایید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات