top
رژیم غذایی

رژیم غذایی

انتخاب درست مواد غذایی در هفته 20 بارداری می‌تواند هم در کوتاه مدت برای کودک در شکم شما و هم در بلند مدت برای او مفید باشد.

رژیم غذایی

انتخاب درست مواد غذایی در هفته 20 بارداری می‌تواند هم در کوتاه مدت برای کودک در شکم شما و هم در بلند مدت برای او مفید باشد. تخقیقات نشان می‌‌دهد موادی که شما در این دوره مصرف می‌کنید می‌تواند نقش مهمی در سلامت کودکتان تا آخر عمر ایفا کند. اگر چه در هفته 20 بارداری خود هستید اما هنوز برای اعمال تغییرات مواد غذایی، دیر نشده است.

 

 هشت نوع ویتامین "ب" وجود دارد که به آنها خانواده "ب" گفته می شود. اسید فولیک، مهمترین ویتامین گروه "ب" است زیرا مانع بروز نواقص لوله عصبی در جنین می شود. اما هفت ویتامین دیگر نیز مهم هستند. آنها به بدن کمک می کنند که انرژی و مواد غذایی را دریافت کنند. بهترین روش استفاده از مواد غذایی خوردن است! در مادرانی که گیاهخوار هستند ذخائر ویتامین B12 در نوزادان آنها پایین است پس دقت کنید که حتما مواد غذایی که دارای ویتامین "ب" هستند در برنامه غذایی خود قرار دهید. ویتامین b12 که به نام "کبالامین" هم شناخته می شود، ماده غذایی اساسی است که اغلب در فراورده های حیوانی یافت می شود. رژیم غذایی فقیر از این ویتامین می تواند در ابتلا به کم خونی دخیل باشد، بنابراین از رژیم های غذایی استفاده کنید که شامل b12 مثل برشتوک های آماده صبحانه باشد.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات