top
کودک شما چگونه تغییر می کند

کودک شما چگونه تغییر می کند

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده:

کودک شما چگونه تغییر می کند

تا آخر این هفته جنین احتمالاً 700 گرم وزن خواهد داشت. چشم های او اینک باز است حتی پلک هم می زند و وقتی می خواهد آنها را می بندد. اعصاب اطراف دهانش در حال حساس شدن هستند همین طور که جنین رشد می کند مغز وی نیز رشد می کند. شیارها و چین خوردگی های عمیقی در قشر مغزی او هستند که در آینده فرمان دهنده ی بسیاری از عملکردهای مهم او (دیدن، شنیدن و ...) محسوب خواهد شد. مغز او تنفس، گوارش و در درجه ی حرارت را کنترل می کند. این سه فعالیت برای اینکه جنین شما بتواند خارج از بدن شما زندگی کند ضروریست.

صدای تپش قلب او آنقدر بلند است که اگر کسی سرش را روی شکم شما بگذارد، آن را خواهد شنید. ریه های او برای اولین نفسها آماده می شوند، هر چند جنسیت او از خیلی وقت پیش تثبیت شده اما در این هفته، تفاوتهای جنسی او در حال تکمیل شدن می باشد. او دیگر قادر به مشت کردن دست‌هایش می باشد و حتی می تواند به راجتی دست‌های خود را به طرف پاهایش دراز کند. در این زمان او کار با دست چپ یا راست را انتخاب می کند و از این زمان مشخص می شود که در آینده چپ درست خواهد بود یا خیر.

به زودی کمی بافت چربی می آورد و قیافه باریک و نحیف او تغییر خواهد کرد، پوست نسبتا چروکیده او صاف می شود و شباهت او به یک نوزاد کامل بیشتر و بیشتر خواهد شد.

-          ستون فقرات کودک شما در حال حاضر 150 مفصل،33 حلقه و 1000 رباط دارد.

-          عروق خونی ر ریه های در این هفته تکامل می یابد. سوراخ بینی ها باز میشوند.

-          در این مرحله هنوز در رحم جا برای حرکت آزادانه کودک و قرار گرفتن در جایی راحت وجود دارد.

 احتمالا اکنون می توان موهای او را دید که هم رنگ و هم حالت گرفته اند، هر چند که رنگ و حالت موهای او ممکن است بعد از تولد تغییر کنند



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات