top
کودک شما چگونه تغییر می کند

کودک شما چگونه تغییر می کند

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: شبکیه چشم او در این هفته کامل میشود و کودک شما بزودی می تواند چشمان خود را باز نماید و پلک بزند!

کودک شما چگونه تغییر می کند

این هفته احتمالاً قد جنین شما از 25 سانتی متر تجاوز می کند و وزن او حدود 900 گرم است. حرکات جنین شما چنان پر قدرت هستند که دیگران می تواند آنها را به سادگی احساس کنند. احتمال دارد که جنین شما در این زمان هنوز در وضعیت بریچ (سر - بالا) باشد. زیرا رحم شما در این حالت فضای بیشتری به جنین می دهد. اکنون او 25 درصد وزن مورد نظر زمان تولدش را دارد. حال نخاع وی قویتر می شود او اکنون قادر به دم و بازدم و حتی گریه کردن است. موهای کرکی که بر روی تمام بدنش رشد کرده اند سریعاً در حال ناپدید شدن هستند و در پایان ماه هفتم جز مقداری پرز روی پشت وشانه ها به طور کامل از بین خواهند رفت. در این هفته اگر شما نوری روی شکم خود بتابانید وی متوجه می شود.

شبکیه چشم او در این هفته کامل میشود و کودک شما بزودی می تواند چشمان خود را باز نماید و پلک بزند( اگر چه درون رحم تاریک است و چیزی مشاهده نمیکند)  او از الآن تا زمان تولد اینکار را تمرین میکند.

-           عصبهای گوش او در حال تکامل هستند که در نتیجه به صداهای مختلف بهتر پاسخ می دهد.

-     . ریه های او در حال رشد هستند و او با نفسهای کوچکش مقادیر کمی از مایع آمنیوتیک را تنفس می کند. این تمرین برای تولد او و هنگامی که می خواهد برای اولین بار با هوا تنفس کند بسیار مفید است.

-     در صورتی که کودک شما یک پسر باشد بیضه های او در حال حرکت به سمت کیسه بیضه هستند که درچند روز آینده به مقصد نهایی خود می رسند.

-          ضربه های او روز بروز قوی تر شده و در صورتی که با پا و یا آرنج ضربه بزند ممکن است سبب درد شود.

-     کودک شما الآن الگوی خواب مخصوصی پیدا کرده است و ممکن است متوجه شوی که در ساعاتی متلاطم و در ساعاتی آرام است.

جالب است که جنین با هر نژادی در این دوره دارای چشمان آبی خواهد بود. عنبیه چشم‌ها تا چند ماه پس از تولد، رنگ تثبیت شده ای نخواهد داشت. مغز کودک شما با سرعت زیادی در حال تکمیل شدن است و خود او نیز رشد سریعی دارد.

او اکنون بسیار لاغر و شکننده است ولی تا زمانی که شما او را خواهید دید، مطمئناً توپول و پرورده خواهد شد.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات