top
وضعیت بدن مادر در هفته بیست و ششم

وضعیت بدن مادر در هفته بیست و ششم

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: با وجود اینکه بیش از یک سوم از بارداری شما باقی مانده و کمتر از دو هفته از سه ماهه دوم بارداری شما می گذرد، شما آن را بیشتر احساس می کنید.

وضعیت بدن مادر در هفته بیست و ششم

با وجود اینکه بیش از یک سوم از بارداری شما باقی مانده و کمتر از دو هفته از سه ماهه دوم بارداری شما می گذرد، شما آن را بیشتر احساس می کنید. کمرتان درد می کند، عضلات پاهایتان می گیرد و ناحیه لگنی شما به علت حمل بار زیاد، احساس فشار می کند. ولی اتفاق خوبی نیز در بدن شما می افتد، موهای شما در اثر وجود استروژن و پروژسترون بالا در بدن، به زیباترین و خوش حالت ترین حالت خود می رسد. برخی خانم‌ها موهایشان صاف و بدون حالت می شود که پس از شش ماه به حالت اولیه باز می گردد.

شما در حال ورود به ماه ششم دوران بارداری هستید. شما احتمالا هر ماه یکبار به پزشک خود برای چک آپ مراجعه می کنید تا 30 یا 32 هفتگی دیگر شما میبایست دو هفته یکبار به پزشک مراجعه نمایید.تا هفته 36 مه دیگر پزشک زمان زایمان را برای شما تعیین خواهد نمود.

-     در این زمان ممکن است فشار خون شما که از هفته بیست و دوم تا بیست و چهارم افت کرده بود، در حال افزایش باشد تا به مقدار طبیعی خود نزدیک شود.حجم خون شما نسبت به قبل از بارداری 20% افزایش یافته است و این افزایش تا 35 هفتگی به اوج خود میرسد.

-     برخی از زنان باردار در حین تغییر وضعیت از نشستهیا خوابیده به حالتن ایستاده دچار افت فشار میشوندبنابراین زمانی که شما بر روی تختخواب هستید ابتدا بر روی لبه تخت 2 تا 3 دقیقه بنشینید سپس به حالت ایستاده بروید.

-     شما ممکن است کمی دچار فراموشی شده باشید و وارد اتاق شوید و اصلا یادتان نیاید که برای چه به آنجا رفته اید.اما نگران نباشید این حالت نیز یکی دیگر از عوارض دوران بارداری است که پس از زایمان کم کم رفع خواهد شد.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات