top
وضعیت بدن مادر در هفته بیست و هفتم

وضعیت بدن مادر در هفته بیست و هفتم

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده:

وضعیت بدن مادر در هفته بیست و هفتم

معمولا افزایش وزن شما تا هفته 40 بارداری بین 10 تا 12 کیلوگرم خواهد بود. این وزن ناشی از نوزاد، جفت و مایع آمنیوتیک، افزایش حجم خون، سینه و کمی چربی اضافه که در این مدت تولید میشود؛ میباشد.

-     همانطور که بچه رشد میکند به رحم فشار ی آور و رخم نیز رشد نموده و به سمت بالا می آید بنابراین ممکن است که شما کمی احساس تنگی نفسداشته باشید ولی لیل آن فشاری است که رحم به ریه های شما وارد می آورد. بنابراین از انجام کارهایی که به اکسیژن زیاد نیاز دارد می بایست اجتناب نمایید( شنا، دویدن و ...) چرا که در این صورت اکسیژن مورد نیاز شما و کودکتان بدرستی و به اندازه تولید نخواهد شد.

-     ممکن است بیش از پیش احساس خارش در شکم داشته باشید. استفاده از کرم مرطوب کننده پس از حمام می تواند کمک کننده باشد.

-     ممکن است احساس نمایید که در خوابیدن شب مشکل دارید با وجود اینکه سعی میکنید خسته وارد رختخواب شوید باز هم بدرستی نتوانید بخوابید. در این صورت سعی نمایید از خواب نیم روز هر جند شما را وسوسه می کند دوری جویید. یک لیوان شیر گرم قبل از خواب و یا دوش آب گرم می تواند کمک کننده باشد. ضمنا سیستم تهویه هوای مطبوع، لباس هایی با الیاف نخی ویا پنبه ای، ملحفه تمیز و بالش های حمایتی بارداری می توانند به شما در داشتن یک خواب خوب کمک کنند.

 

در بازه های زمانی حدوداً دو دقیقه ای ممکن است احساس کشیدگی و یا گرفتگی در رحم خود داشته باشید، این دردها ناراحت کننده هستند ولی نباید غیر قابل تحمل باشند. اغلب خانم‌ها این درد را با درد زمان وضع حمل اشتباه می گیرند. خاصیت این دردها این است که رحم را برای زمان وضع حمل آماده کرده و همین طور به شما نشان می دهد که باید در آن زمان منتظر چه باشید. اما توجه داشته باشید که این درد در زمان تولد نوزاد، بسیار شدیدتر است.

در این دوره از بارداری، ممکن است که حالات روحی و روانی، شما را از این سو به آن بکشد. در این شرایط سعی کنید حالات خود را ثبت کنید. نوشتن می تواند در کنترل این حالات به شما کمک کند. این حالات مربوط به تغییرات در هورمون‌های شماست که در یک لحظه شما بسیار شاد و در لحظه دیگر بسیار عصبی و ناراحت می شوید. در حال حاضر بدن شما به صورتی در حال تغییر است که هیچ کاری از دست شما ساخته نیست، در نتیجه زندگی شما نیز به همین شدت تغییر می کند. این‌ها، حالاتی هستند که می تواند هر مادری را از این رو به آن رو کند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات