top
مراقبت های بارداری در هفته بیست و هفتم

مراقبت های بارداری در هفته بیست و هفتم

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده:

مراقبت های بارداری در هفته بیست و هفتم

شما ممکن است در ناحیه زیر شکمتان احساس درد کنید. استراحت، گرما و پوشیدن یک کمربند حاملگی (کمربندی کشی که اطراف قسمت تحتانی شکم برای حفاظت پوشیده می‌شود) بعضی اوقات سبب تسکین درد می شود. خونسرد و آرام باشید. این درد چند هفته پس از تولد از بین خواهد رفت. نوشیدن آب فراوان پیش از هر دوران دیگری حالا دربارداری تان اهمیت دارد. پر آب ماندن می تواند به پیشگیری از سخت شدن رحم، سردرد، یبوست و سرگیجه کمک کند. جنین شما برای بدنش و کیسه ی جنین پر مایعش (یعنی جایی که زندگی می کند) نیاز به آب دارد. اگر ورزش می کنید یا هوا گرم است چند لیوان آب اضافی بنوشید.

بسیاری از متخصصان می گویند که پس از سه ماهه اول بارداری، استفاده از رنگ مو کاملاً نا به جا است، زیرا مواد شیمیائی آن می توانند از طریق پوست وارد خون شده و آن را مسموم کنند، هر چند که مدت قرار داشتن آن روی پوست کوتاه باشد. اگر می خواهید این کار را انجام دهید، قبل از آن حتماً با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

ممکن است شما دچار تکرر ادرار شده باشید. همانطور که کودک رشد میکند مثانه نیز منقبض می شود. و مایع کمتری را قادر است در خود جای دهد.

-     داشتن احساس سرگیجه و ضعف بعلت انقباض بر روی عروق خونی است. این فشار مانع رسیدن اکسیژن کافی به مغز میشود. در این صورت حما بنشینید و نفس های عمیق بکشید.البته همیشه در مورد علائمتان با پزشک خود مشورت نمایید.

-     این مطلب ممکن است فعلا برای شما بسیار دور از ذهن باشد اما بهتر است به برنامه تنظیم خانواده و روش جلوگیری از بارداری نیز فکر کنید. شما باید قبل از تولد نوزادتان در برخی موارد تصمیم بگیرید. شاید این تعداد فرزند برایتان کافیست و بخواهید لوله هایتان را نیز در زمانی که در بیمارستان هستید ببندید. به هر حال از حالا وقت کافی دارید که با همسرتان و متخصص مشورت کنید



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات