top
برنامه فعالیت مادر در هفته بیست و هشتم

برنامه فعالیت مادر در هفته بیست و هشتم

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: اگر تاکنون در کلاسهای مخصوص زایمان شرکت نکرده اید شاید بهتر باشد برخی تمرینات تنفسی و آرامش بخش را در خانه انجام دهید.

برنامه فعالیت مادر در هفته بیست و هشتم

-     بیمارستان خود را انتخاب نمایید و در مورد بیمه هایی که قبول میکند، ویژگی ها و سایر مشخصات آن تحقیق نمایید.ضمنا در صورتیکه باید برگه های پذیرش و سایر کارهای اداری قبل از بستری شدن را انجام دهید.حتما اقدام نمایید.

-     اگر تاکنون در کلاسهای مخصوص زایمان شرکت نکرده اید شاید بهتر باشد برخی تمرینات تنفسی و آرامش بخش را در خانه انجام دهید. زایمان طولانی و خسته کننده است؛ در ضمن دردناک هم هست و اگر برای آن آمادگی نداشته باشید ممکن است به شما سخت بگذرد. خیلی از پدرها از نگاه کردن به صحنه زایمان می ترسند، شاید به همین دلیل است که در ایران کسی به فکر مشارکت پدران در زایمان نیست!

-     یک دکتر برای کودک خود انتخاب کنید: اسامی پزشکان خانوادگی یا متخصصین اطفال را از اقوام، دوستان، همکاران، همسایه ها یا پزشک خود بگیرید. اطمینان حاصل کنید که پزشک منتخب شما بیمه شما را قبول می کند، می تواند در ساعتهایی که با برنامه روزانه شما هماهنگ است کودکتان را معاینه کند و محل مطب او نیز برای شما مناسب است. اگر می توانید با پزشکان مورد نظر خود قرار ملاقات حضوری نیز بگذارید. اگر فکر می کنید که حالا برای این کار خیلی زود است به یاد داشته باشید که اولین معاینه باید اندکی بعد از تولد کودک صورت بگیرد. البته معمولا بیمارستان پزشک متخصص اطفالی دارد که اولین معاینه نوزاد را در بیمارستان انجام می دهد، با این حال شاید بهتر باشد شما از قبل فردی را برای معاینات آینده کودکتان در نظر گرفته باشید که هم برایتان قابل اطمینان و خوشایند است و هم دسترسی به وی مقدور باشد.

-     اگر فرزندان دیگری دارید کمی از وقت خود را نیز صرف آنها نمایید و آنها را با برادر یا خواهر کوچکشان آشنا نموده و زمانهایی را که کودک تکان می خورد اجازه دهی آنها نیز در این شادی سهیم بوده و با گذاشتن دست بر روی شکم شما، در این شادی سهیم باشند.

-       این هفته زمان مناسبی است که تصمیم گیری کنید که از چه نوع پوشکی می خواهید برای کودکتان استفاده نمایید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات