top
تأثیر آلودگی هوا بر کودکان

تأثیر آلودگی هوا بر کودکان

تأثیر آلودگی هوا بر کودکان

 

دلایل مختلفی برای تأثیرات منفی آلودگی هوا بر روی کودکان وجود دارد. در واقع ریه ها، سیستم ایمنی و مغز کودکان تا حدود 6 سالگی به سرعت رشد می کنند. در این مدت لایه سلولی داخل ناحیه تنفسی بسیار حساس و نفوذپذیر است. در ضمن کودکان در مقایسه با بزرگسالان از ریه بزرگتری نسبت به وزن خود برخوردارند و هوای بیشتری را به داخل ریه های خود می کشند. روند رشد اولیه در سلامتی کودک بسیار اهمیت دارد به علاوه کودکان اوقات بیشتری را به فعالیت در محیط های باز می گذرانند و هوای بیشتری را تنفس می کنند.

تحقیقات نشان می دهد آلودگی هوا احتمال حملات آسم را افزایش می دهد و علائم آن را تشدید می کند. شاید شما تصور کنید کودکان همان بزرگسالان مینیاتوری هستند ولی اینطور نیست. از آنجا که ریه کودکان در حال رشد است و آنها فعالیت زیادی دارند بیشتر از بزرگسالان تحت تأثیر آلودگی هوا قرار می گیرند.

بخش بزرگی از ریه های کودکان نیز مثل بازوها و پاها پس از تولد آنها رشد می کند. رشد 80 درصد از کیسه های هوایی کودکان پس از تولد انجام می شود. در این کیسه هاست که انتقال اکسیژن به خون صورت می گیرد.

ریه ها و کیسه های هوایی تا زمان بزرگسالی کاملاً رشد نمی کنند. به علاوه سیستم دفاعی بدن که به مبارزه با عفونت ها کمک می کند در کودکان در حال رشد است.به علاوه کودکان همانند بزرگسالان عمل نمی کنند و رفتار آنها آسیب پذیری شان را به دنبال دارد. کودکان مدتها در محوطه باز می گذرانند و فعالت زیادی از خود نشان می دهند. در نتیجه آنها هوای آلوده بیشتری را استنشاق می کنند. تحقیقات بر روی 1759 کودک بین 10 تا 18 ساله نشان داد که ریه آنهایی که در معرض هوای آلوده بیشتری قرار دارند دچار مشکلاتی می شود که گاهی تا پایان عمر دوام دارد.

در واقع ریه این کودکان به طور میانگین 20 درصد پائین تر از حد انتظار عمل می کند، یعنی همانند ریه کودکان که والدین سیگاری دارند.

کاهش آلودگی هوا سلامتی کودکان را به همراه دارد و باعث می شود کمتر دچار برونشیت، سرماخوردگی و سرفه های مزمن شوند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات