top
آموزش سوارکاری برای کودکان چه مزیت هایی دارد؟

آموزش سوارکاری برای کودکان چه مزیت هایی دارد؟

آموزش سوارکاری برای کودکان چه مزیت هایی دارد؟

 

سوارکاری، ورزش بسیار گرانی است، خصوصا زمانیکه مالک اسب یا اسبچه باشید. اما در مقابل هزینه زیادی که وجود دارد فوائد زیادی نیز برای کودکان و نوجوانان و خانواده ها به دنبال دارد. سوارکاری ورزشی است مفرح و لذت بخش که هم به صورت انفرادی و هم به صورت گروهی و بعنوان عضوی از یک گروه سواره و یا یک فعالیت خانوادگی انجام میگیرد و لذت آن بصورت دائمی و طولانی مدت در یاد و خاطره میماند. بچه با دیدن فعالیت ها و کارها ی شاگردان سوارکاری مدرسه اسبچه ها و بچه ها به طور ناخودآگاه جذب این ورزش جذاب میشوند. آشنایی با فنون سوارکاری و نگهداری اسبچه به آنها مهربانی، صبوری، حس مسئولیت پذیری، پشتکار را به بهترین نحو ممکن میآموزد و بعد از مدتی که از تجربه کسب شده آنها در آموزش دیگر کودکان استفاده میکنید با این کار استادی، یک ورزشکار خوب بودن، مناعت طبع، نظم و ترتیب را میآموزند (این شانس را مربی زمانیکه قوت کافی را در او ببیند انجام میدهد و شانس خوبی برای سوارکار است) این قوت ها، وقار و افتادگی تنها با درس سوارکاری گرفتن یا اسبچه خریدن، به دست نمیآید. دستیابی به این سطح از کار نیازمند به کارگیری مربی عاشق و باتجربه و توانا و رهبری و هدایت شدن در مسیر درست و حمایت صمیمانه خانواده سوارکار است. ایجاد فضایی لذت بخش، تدارک و تمرین کارهای نمایشی و برگزاری مسابقات بهترین راه برای جمع کردن بچه ها و خانواده ها در کنار یکدیگر است و به بچه ها فرصت خوبی برای نمایش تواناییها و آموخته هایشان را میدهد تا در این زمان انرژی، زمان و هزینه ای که خانواده شان خرج کرداند را به بهترین نحو ممکن پاسخ دهند.    برای بعضی بچه ها شرکت در کلاسهای اسبچه راهی است برای رسیدن به مسابقات بزرگ و دستیابی به مقام های بزرگ جهانی و المپیک و یا حتی انتخاب این کار و کارهای وابسته به آن بعنوان مشاغل مورد نیاز در این ورزش و حرفه در آینده. بعضی از بچه ها روحیه قوی و مبارزه طلبانه برای شرکت در مسابقات را دارند، این کار به راحتی باعث سلامتی، تندرستی، تفریح است  زیرا این کار با وجود موجودی زیبا و حساس و دوست داشتنی بینهایت هیجان انگیز است.

چه سنی مناسب شروع سوارکاری برای کودکان است؟

بر طبق مطالعه و تحقیق دکتر دوریس بیکس بای همت دکتر فدراسیون سوارکاری آمریکا آمادگی کودکان برای آموزش سوارکاری:

  • ·         علاقه و اشتیاق به یادگیری فنون و علاقمندی به اسبچه ها است.
  • ·         عضلات به اندازه کافی قوی شده و رشد کرده برای سلامت بودن و کنترل تعادل، و عضلات قوی گردن برای نگهداری کلاه سوارکاری اندازه مناسب سر و گردن.
  • ·         دستیابی به تعادل در هماهنگ شدن با حرکت اسبچه.
  • ·         توانایی فهمیدن فرامین مربی و حرکت در جهت های مختلف.
  • ·         توجه و تمرکز کافی روی درسهای سوارکاری.

 بچه های زیر هفت سال میتوانند  از نوازش کردن، تیمار کردن، برس کردن یال و دم و دورو بر اسبچه چرخیدن (با توجه مربی و والدین) دست گردان کردن و آنهایی که توانایی کافی برای سوار شدن را دارند در کلاسهای خصوصی و کم جمعییت سواری را آموزش ببینند و به محض بزرگتر شدن و کسب توانایی به گروه های بزرگتر بپیوندند. فرزند شما از وقت گذراندن در کنار اسبچه ها و مجموعه سوارکاری لذت میبرد و با دیدن سوارکاران نونهال با تجربه ، قوت گرفته و کسب تجربه میکند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات