top
خط بطلان بر سیاه سرفه با مصرف میوه ها

خط بطلان بر سیاه سرفه با مصرف میوه ها

خط بطلان بر سیاه سرفه با مصرف میوه ها

این بیماری، بیشتر در سال نخست زندگی شیرخواران را گرفتار می کند.   در این دوره ، بیماری بسیار شدید است و بسیاری از موارد مرگ کودکان مبتلا در این فاصله زمانی اتفاق می افتد. ضمن آنکه ممکن است بسیاری از موارد این بیماری در کودکان تا سن پنج سالگی یا حتی کودکان تا سن 12 سالگی نیز گرفتار کند. 
 این بیماری که ممکن است در ریه اختلال اساسی ایجاد نماید، به سبب یک باکتری ایجاد می شود و سیاه سرفه به سرعت با ذرات آلوده هوا از کودکی به کودک دیگر انتشار می یابد. 
سیاه سرفه دارای یک مرحله نزله ای و یک مرحله اسپاسمودیک است. 
در هفته اول، سرفه، شبیه نزله معمولی دستگاه فوقانی تنفس است. در پایان هفته سرفه به صورت اسپاسمودیک بروز می کند و حمله ای می شود که این حمله ها در آغاز غالباً در طول شب پدید می آید ولی بعدها روزها هم دیده می شود. 
کودک شروع به سرفه کردن می کند صورت اش سرخ و خفه می شود زبان برجسته شده و از چشمان اشک ریزش آغاز می شود در پایان حمله، کودک یک نفس عمیق می کشد و یک صدای خس خس طولانی ایجاد می گردد و این صدا را خس خس سرفه می نامند.    در این حالت از بینی و دهان کودک ترشحی چسبنده بیرون می آید و در غالب موارد استفراغ می کند. 
در پایان حمله سرفه، کودک خسته و وامانده در بستر می افتد و به تدریج ظرف  3تا4  هفته آینده حمله های سرفه کمتر و مدت آن کوتاه تر شده و حدود 8 تا 10 هفته پس از شروع بیماری از بین می رود. 
در کودکانی که واکسن زده اند سیاه سرفه خفیف و غیر مشخص است و همچنین به علت وخامت حملات سرفه ممکن است در چشم ها ، بینی، ریه و در موارد نادر در مغز خونریزی ایجاد شود. 
در آغاز درمان کودک را باید ناشتا نگه داشت و چند روزی به وی فقط آب پرتقال و آب داد. در این دوره آب پرتقال را به نسبت مساوی با آب گرم مخلوط کرده و به وی می دهند.   به کودک نباید شیر یا چیز دیگری داد. در این دوره برای پاک شدن روده روزانه باید تنقیه آب گرم انجام شود و در حالت یبوست باید از یک ملین خفیف که بهتر است روغن کرچک باشد استفاده کرد. 
بعد از آنکه نشانه های شدید تر از بین رفت بیمار باید به مدت چند روز انحصاراً از جیره میوه تازه استفاده کند. در این جیره باید از میوه های آبدار مانند سیب، پرتقال، آناناس و پاپایا استفاده شود. 
بعد از پیشرفت بهبودی بر حسب سن کودک باید از یک جیره منظم غذایی کاملاٌ متعادل استفاده نمود. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات