top
مصرف هوشمندانه تنقلات

مصرف هوشمندانه تنقلات

مصرف هوشمندانه تنقلات
 
نمیتوان و نباید از تنقلات به طور کامل دست کشید. تنقلات بخش مهم تغذیه کودکان خردسال و در عین حال فرصتی برای تشویق آنها به مصرف غذای سالم است.
از آنجایی که معده کودکان خردسال کوچک است و آنها هنگام وعده غذاییشان نمیتوانند به اندازه کافی غذا بخورند تا نیاز بدنشان به مواد غذایی تامین شود ، الگوی سه وعده غذای اصلی و مصرف دو یا سه بار تنقلات میتواند این نقص را جبران کند.
اما مشکل اینجاست که والدین ، تنقلات کودکان شان را هوشمندانه انتخاب نمیکنند. آنها باید به جای پر کردن معده کودکشان با هر نوع خوراکی و آرام کردن آنها ، خوراکی های سبک مفید و سالمی برایشان فراهم کنند.
در واقع این خوراکی ها ، از آن دست مواد غذایی هستند که از نظر کالری متعادل اند و با مصرف آنها کودک دچار اضافه وزن نمیشود. کارشناسان تغذیه معتقدند ، کودکی که هنگام تماشای تلویزیون غذای سالمی مانند پنیر و سبزیجات می خورد ، 72 درصد کالری کمتر از کودکی که چیپس می خورد به بدنش می رساند.
نوشیدنی های مناسب کودکان 
آموزش کودک در انتخاب الگوی سالم خوردن ، بسیار مهم است . به او بیاموزید به جای مصرف نوشیدنی های مضر مانند نوشابه های گازدار که معمولا پر از شکر هستند ، انتخاب سالم تری داشته باشد.
مثلا از زمان خردسالی ، او را به نوشیدن آب و یا شیر عادت دهید. برخی از کارشناسان معتقدند حتی آبمیوه ممکن است کالری زیادی و غیرضروری به رژیم غذایی کودک بیفزاید و باید در مصرف آن احتیاط و بهتر است مصرف آب میوه در روز را به 115 تا 170 گرم محدود کرد.


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات