top
ارگانیک؟؟

ارگانیک؟؟

ارگانیک؟؟

در این چند سال اخیر و با شیوع موجی از انواع بیماری‌ها در بین مردم، بسیاری از متخصصان و کارشناسان علم پزشکی و کشاورزی ادعا کردند استفاده زیاد از مواد هورمونی، کود‌ها، سموم و آفت‌کش‌های شیمیایی برای مبارزه با حشرات، آفت‌ها و بیماری‌‌‌ها عامل بروز بسیاری از این بیماری‌ها در مردم است. بنابر‌این موثر‌ترین راه تغذیه سالم و مقابله با مواد غذایی، میوه‌ها و سبزیجات آلوده با این مواد و سموم، مصرف محصولات اُرگانیک است. البته این به این معنی نیست که مواد غیر ارگانیک کاملا مضر هستند و نباید آنها را مصرف کرد چون به هر حال  بدن ما باید با مصرف میوه و سبزیجات فراوان ویتامین‌های مورد نیاز خود را تأمین کند. اما بهتر است که برای تغذیه سالم‌تر، از محصولات اُرگانیک استفاده کنید چون دارای این  5 ویژگی‌ مهم هستند :

1- مواد غذایی اُرگانیک دارای ویتامین‌ها، آنتی‌اُکسیدان‌ها و اسید‌های چرب ضروری بیشتری نسبت به مواد غیر اُرگانیک هستند. تحقیقات جدید هم نشان می‌دهد که ترکیبات نامناسب و مضری مانند فلزات سنگین و باقیمانده‌های آفت‌کش‌ها در محصولات ارگانیک به میزان بسیار کمتری وجود دارند.

2- میزان ویتامین C، کلسیم، منیزیم، آهن و فسفر در این محصولات بیشتر است و همچنین میزان 50 درصد آنتی‌اکسیدان فِنولیک بیشتری نسبت به محصولات غیر اُرگانیک دارد. چون کود‌های حیوانی و آلی به کار رفته در کشاورزی اُرگانیک تولید آنها را افزایش می‌دهد اما آفت‌کش‌های مصنوعی باعث کاهش تولید آنها می‌شود.

3- این محصولات به میزان بسیار کمتری سم دارند، بقایای آفت‌کش‌های آلی در آنها بسیار کم است و مواد افزودنی ندارند.

4- این محصولات پس از برداشت در مدت زمان کمی به دست مصرف کننده می‌رسد و تازه‌تر است. زیرا در آن، از مواد نگهدارنده ی شیمیایی استفاده نمی شود 

5- تولید‌کنندگان این محصولات از استادندارد‌های خاص و سخت‌گیرانه‌ای پیروی می‌کنند بنابر‌این احتمال آلوده شدن این محصولات به مواد شیمیایی و سمی به کم‌ترین میزان می‌رسد.

6- گواهی‌نامه‌های محصولات اُرگانیک درواقع بیمه‌هایی هستند که نشان می‌دهند در تولید این محصولات از مواد شیمیایی و سمی استفاده نشده است.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات