top
چگونه ناخن‌های نوزادم را بدون بریدن سر‌انگشتانش مرتب کنم؟

چگونه ناخن‌های نوزادم را بدون بریدن سر‌انگشتانش مرتب کنم؟

چگونه ناخن‌های نوزادم را بدون بریدن سر‌انگشتانش مرتب کنم؟

بهترین زمان برای انجام این کار وقتی است که او خوابیده باشد. یک وقت خوب دیگر هم دقیقا بعد از حمام است که ناخن‌‌های نوزادتان نرم‌تر هستند. مطمئن شوید که نور کافی برای دیدن آنچه انجام می‌دهید دارید. از یک جفت قیچی نوزاد استفاده کنید یا ناخن‌گیری را بردارید که مخصوص انگشتان کوچک باشند.

نوک انگشت را در ناحیه‌ی دور‌تر از ناخن فشار دهید تا از ریش ریش شدن پوست جلوگیری کنید و همچنین یک چیز محکم مانند گیره یا کلیپس‌تان را در دست کودک نگه دارید. ناخن‌ها را با توجه به انحنای انگشت کوتاه کنید. ناخن‌های پا را مستقیم و از عرض کوتاه کنید. سپس از سوهان ناخن برای صاف کردن لبه‌های تیز استفاده کنید.


پزشکان توصیه می‌کنند در هفته‌های اول زندگی نوزاد،‌تنها از یک سوهان استفاده کنید چون ناخن‌ها خیلی نرم هستند و کسانی که به تازگی پدر و مادر شده‌اند هم خیلی تصادفی پوست نوزاد‌شان را می‌گیرند.اگر تصمیم گرفتید زمانی که نوزادتان بیدار است به ناخنش شکل بدهید،‌از همسر یا دوست‌تان بخواهید که او را محکم نگه دارد تا در هنگام کارتان تکان تکان نخورد یا کسی باشد و حواسش را پرت کند. در این صورت شما فرصت پیدا می‌کنید دستانش را برای گرفتن ناختن و سوهان زدن آن نگه دارید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات