top
شخصیت کودک سه ساله

شخصیت کودک سه ساله

شخصیت کودک سه ساله

شخصیت کودک بیشتر به آنچه از والدینش می آموزد بستگی دارد تا وراثت. پس اینکه فرزندتان شخصیت خوبی داشته باشد بر عهده شما است و باید مراقب باشید که چه صفاتی را در فرزند خود پرورش می دهید.

تشویق کودک به رشد

  • موفقیت بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شخصیت دارد، بنابراین به فرزندتان کمک کنید موفق شود و کاری کنید که اغلب در انجام کارها توفیق یابد، زیرا این امر سبب تقویت حس غرور و رضایت او می شود.

  • به کودک خود کمک کنید به دنبال چالش های جدید باشد. چالش هایی که باعث می شوند او مستقل، متکی به نفس، باجرات، جسور و آماده قبول مسئولیت باشد، بایستی مورد تشویق قرار بگیرد.

  • آمال و اشتیاق او را برانگیزید و اعتماد به نفس و تصور از خود را بدون قربانی کردن شادابی و شادی او تقویت کنید. به او یاد دهید که بگوید «ببخشید» و به حقوق دیگران احترام بگذارد.

  • هنگامی که از منزل بیرون می روید هر گونه ترسی را که ممکن است فرزندتان داشته باشد با اطمینان دادن به او که باز خواهید گشت کاهش دهید. به حرف های فرزند خود گوش کنید و او را از نزدیک زیر نظر بگیرید تا سرنخی از هر آنچه ممکن است باعث ناراحتی او شود به دست آورید. در مورد هر نوع ترسی با احساس همدردی و به سرعت برخورد کنید. هرگز ترس او را مسخره نکنید آنچه لازم است توضیح و همدردی است.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات