top
برای غذا خوردن به کودک رشوه ندهید

برای غذا خوردن به کودک رشوه ندهید

برای غذا خوردن به کودک رشوه ندهید

هرگز لزومی ندارد شما برای آن که فرزندتان را به غذا خوردن تشویق نمایید به او وعده، نوید و یا رشوه ای بدهید. برای مثال گفتن چند کلمه قصه در مقابل هر لقمه غذایی که کودک می خورد و یا پدر سر را به زمین بگذارد و پاهایش را به هوا بلند کند تا کودک اسفناجش را تمام کند اشتباه است.

تمام این وعده ها و تطمیع کودک برای آن است که او قدری بیشتر غذا بخورد ولی در نهایت باعث کم شدن اشتهایش می گردد، زیرا شما پیوسته باید مقدار رشوه را بالاتر ببرید تا به موفقیت برسید. در نهایت اگر این روال به همین ترتیب ادامه یابد به تدریج زمانی فرا می رسد که شما مجبور خواهید بود به ازای یک ساعت نمایش اجرا کردن تنها یک لقمه غذا به دهان کودک بگذارید.

 

هرگز از کودک خواهش نکنید که غذایش را به خاطر خوردن دسر یا یک آبنبات یا جایزه دیگری بخورد، هرگز از کودک تقاضا نکنید که غذایش را به خاطر رضایت شما یا به خاطر آن که زودتر بزرگ شود یا بیمار نشود بخورد، کودکان را برای خوردن تهدید به کتک زدن و گرفتن امتیازش نکنید.

 

برای کودکی که کم غذا می خورد مقدار کمی غذا بکشید، زیرا زیاد کشیدن و پر کردن بشقاب کودک سبب امتناع او از خوردن می شود و اشتهایش را کاهش می دهد. اگر کودک دلش می خواهد 4 مرتبه پشت سر هم از یک نوع غذا بخورد و از غذاهای دیگر هیچ نخورد اشکالی ندارد، مشروط بر این که غذای سالم و مفیدی باشد اجازه دهید این کار را بکند. سعی کنید خیلی در مورد غذا خوردن کودک حرفی نزنید یعنی نه تهدید و نه تشویق کنید. وقتی مقدار زیادی غذا می خورد خیلی او را تحسین نکنید و وقتی کم می خورد قیافه ناراحت به خود نگیرید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات