top
نبات داغ ذائقه کودک را تغییر می دهد !

نبات داغ ذائقه کودک را تغییر می دهد !

نبات داغ ذائقه کودک را تغییر می دهد !

به دو دلیل توصیه می شود که به کودک نبات داغ ندهید. اول اینکه برخی از مادران عادت دارند گاهی به همراه تغذیه کودک با شیر، به او در شیشه شیر نبات داغ بدهند در حالی که اگر قرار باشد تا شش ماهگی شکم کودک سیر شود، باید به او فقط شیر مادر که حاوی پروتئین، چربی، املاح، ویتامین و همچنین قند است، داده شود.

خود شیر مادر حاوی قند است و اگر هم قرار باشد گاهی به کودک نبات داغ داده شود که فقط قند دارد، به مانند این است که بخواهید در طول روز مدام شربت بنوشید و فقط قند دریافت کنید. از طرفی دیگر، دادن نبات داغ به کودک باعث ایجاد تغییر ذائقه در او می شود.

مساله ای که مدام پزشکان تاکید بر آن دارند که به هیچ وجه از ابتدا ذائقه کودک را با مواد خوراکی شیرین و شور آشنا نکنید. از این روست که مادران توصیه می شود به هیچ عنوان غذای کودک را مزه نکنند چون طعم خاصی ندارد و مادر چون با ذائقه خود، طعم غذا را می چشد، «هی با خودش می گوید، یه کم شکر به فرنی اضافه کنم تا مزه اش بهتر شود»، در حالی که این کار کاملا اشتباه است و نباید ذائقه کودک را با خودتان مقایسه کنید.

اگر ذائقه کودک به مواد شیرین عادت کند، با شروع تغذیه تکمیلی دیگر نمی توان فرنی را به کودک داد چون ذائقه او به مواد شیرین آشنا شده و باید فرنی را مدام شیرین تهیه کنید تا بخورد. مادرانی که وقتی کودکشان دل پیچه دارد به او نبات داغ می دهند باید بدانند که در واقع خاصیت آب گرم است که که باعث آرام تر شدن کودک می شود نه خود نبات.

پس در این شرایط فقط مقداری آب جوشیده که ولرم است، به کودک بخورانید و از دادن نبات داغ اجتناب کنید و ذائقه کودک را با نمک و شکر آشنا نکنید چون به سلامت کودک آسیب می رساند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات