top
درآمدن دندان های شیری

درآمدن دندان های شیری

کارگروه پزشکی پرتال جامع و تخصصی کودک: تغذیه ی مادر در دوران آبستنی ارتباط مستقیم و نزدیکی با سلامت و استحکام دندان های کودک دارد. بنابراین اگر غذای او مقوی، کافی و سرشار از املاح و ویتامین ها باشد پایه ی دندان های شیری کودک محکم و بادوام خواهد شد.

درآمدن دندان های شیری

رژیم غذایی مناسب برای سلامت دندان کودکان

تغذیه ی مادر در دوران آبستنی ارتباط مستقیم و نزدیکی با سلامت و استحکام دندان های کودک دارد. بنابراین اگر غذای او مقوی، کافی و سرشار از املاح و ویتامین ها باشد پایه ی دندان های شیری کودک محکم و بادوام خواهد شد.

نکته : مصرف داروهایی نظیر «تتراسکلین» در دوران بارداری بر روی دندان های شیری جنین تاثیر نامطلوبی بر جای خواهد گذاشت. هم چنین خوراندن تتراسیکلین به خردسالان به دندان های دایمی آنان آسیب می رساند. البته بر طبق اصول و موازین پزشکی تجویز این دارو برای کودکان ممنوع می باشد.

در طی دورانی که دندان های شیری و دایمی کودک درون استخوان فک شکل می گیرد، لازم است که نیاز او به کلسیم و فسفر به طور کامل تامین شود. در صورتی که رژیم غذایی کودک به اندازه ی کافی محتوی کلسیم باشد، نیازی به استفاده از مکمل های کلسیم نخواهد داشت. به یاد داشته باشید که مواد لبنی غنی ترین منابع کلسیم در بین گروهای غذایی هستند. استفاده ی فراوان از این گروه در سنین کودکی و بلوغ اهمیت بسیاری دارد.  



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات