top
چرا کودکم شیر بالا می آورد؟

چرا کودکم شیر بالا می آورد؟

چرا کودکم شیر بالا می آورد؟

استفراغ مفرط در کودکان شیرخوار می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد. اولین علت، خوراندن شیر بیش از حد به کودک شیرخوار است. در این حالت، شیر اضافی در معده و دستگاه گوارش کودک فاسد می‌شود و طبیعت بدن، آن را از طریق استفراغ دفع می‌کند. اگر مشکل کودک شیرخوار شما همین مساله باشد، به درمان خاصی نیاز ندارید و فقط باید میزان شیر را تنظیم کنید. علت دوم، افزایش رطوبت بلعمی در معده کودک است.

 

از منظر طب سنتی، اگر کودک شما دچار همین مشکل شده است، می‌توانید از روش‌های زیر برای درمان او استفاده کنید: پرهیز از غذاهای چرب و سرخ‌کرده و سنگین، شیرینی‌های غلیظ و غذاهای دیرهضم. دادن غذا با حجم کم و در دفعات متعدد به کودک. آب و گلاب را با نسبت ۲ به ۱ مخلوط کنید و بعد از این‌که با شکر شیرینش کردید، به کودک بدهید. پوست بیرونی پسته ساییده‌شده را با آب بِه یا با آب سیب شیرین به کودک بخورانید.

 

۰.۵ گرم میخک ساییده را با آب سیب یا بِه شیرین به کودک بدهید. فراموش نکنید که همه این نوشیدنی‌ها باید برای مصرف خنک باشند و کودک باید با مقدار کمی از آن‌ها شروع کند. مثلا هر ۱۵ دقیقه، یک قاشق چای‌خوری به کودک بدهید و اگر توانست آن را تحمل کند، به‌تدریج مقدارش را بیشتر کنید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات