top
آنچه درباره پوست باید بدانید

آنچه درباره پوست باید بدانید

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک:پوست بدن هر فرد PH خاص خود را دارد. لایه بیرونی پوست از سلول های مرده اسیدهای چرب و لیپید در محیط اسیدی با PH ۵/۵ تشکیل شده است. هنگامی که این تعادل بر هم می خورد یعنی ۶ یا ۷ می شود این آلاینده …

آنچه درباره پوست باید بدانید

پوست بدن هر فرد PH خاص خود را دارد.

لایه بیرونی پوست از سلول های مرده اسیدهای چرب و لیپید در محیط اسیدی با PH ۵/۵ تشکیل شده است. هنگامی که این تعادل بر هم می خورد یعنی ۶ یا ۷ می شود این آلاینده ها، مواد حساسیت زا و باکتری ها وارد پوست می شود و در مقابل رطوبت پوست خارج می شود. اما هنگامی که میزان PH پوست در حالت طبیعی است، برای حفظ رطوبت و محافظت در برابر تهدیدهای محیطی که پیری زود رس ایجاد می کند، بهینه سازی می شود. به گزارش «prevention» بررسی های اخیر نشان می دهد، در زنانی که پوست شان متمایل به PH قلیایی است نسبت به آن هایی که پوست شان تمایل به PH اسیدی دارد، چین و چروک بیشتری ایجاد می شود.

چگونه می توان به هم ریختن تعادل PH پوست را تشخیص داد؟

پوست سالم بدون پوسته یا خارش نشانه سلامت و PH مناسب آن است. اما وقتی پوست از حالت PH طبیعی خارج می شود، نمی تواند عملکردهایی از جمله از بین بردن سلول های مرده پوست را انجام دهد. به جای این کار از آن ها محافظت می کند، در این شرایط پوست دچار خشکی می شود. علاوه بر آن، اثرگذاری محصولات ضدپیری نیز بستگی به میزان PH پوست دارد. بنابراین باید از مرطوب کننده با PH مناسب استفاده کنید.

نکاتی برای کنترل PH پوست

صورت خود را با صابون نشویید: صابون نوعی ماده قلیایی دارد که چربی پوست را از بین می برد. استفاده از صابون باعث بالا رفتن PH می شود. بنابراین از صابون های مخصوص صورت استفاده کنید.

دمای اتاق را پایین بیاورید: آن احساس سفتی یا کشیدگی پوست که پس از کیسه کشیدن و یا لیف زدن حس می کنید، واکنش پوست به از بین رفتن لایه محافظتی است. از آب ولرم استفاده کنید و پوست را زیاد کیسه و لیف نکشید.

از کیسه ها یا اسفنج های زبر استفاده نکنید: در صورت زبر بودن کیسه یا اسفنج های حمام، صورت به ویژه پوست گونه ها آسیب خواهد دید. بهتر است با دست صورت خود را بشویید.

از محصولات با مواد فعال استفاده کنید: از محصولاتی استفاده کنید که آزمایش بالینی روی آن انجام شده و حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان است.

چند قطره آب لیمو را به کمی آب اضافه کنید و به صورت بمالید، پس از ۵ دقیقه بشویید و سپس از مرطوب کننده آب رسان استفاده کنید. این کار نه تنها PH پوست را متعادل می کند بلکه با از بین بردن باکتری روی سطح پوست، مانع از بروز آکنه می شود.

صیفی جات به ویژه سبزی ها را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

صبح ها یک لیوان آب ولرم حاوی آب لیمو و کمی عسل میل کنید تا نتیجه آن را روی پوست مشاهده کنید.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات