top
کم اشتهایی کودک

کم اشتهایی کودک

کم اشتهایی کودک
در سال‌دوم زندگی اشتها اغلب متزلزل میشود. حالا تغذیه راحت و بی دردسر کودک‌در سال‌نخست زندگی تحت تاثیر نیروهایی با دشواری رو به رو میشود.
مثلا میل و انگیزه حرکتی کودک‌در یکسالگی ممکن است شرایطی را فراهم سازد که کودک نتواند به قدر کافی بنشیند و غذا بخورد. برای کودک واقع‌در مقطع 12 تا 15 ماهگی که میل حرکت‌در او زیاد است ، ایستادن روی صندلی پایه بلند یا نشستن‌در یک کالسکه علاقمندی بیشتری تولید می کند.
مشکل دیگری که بروز می کند میل کودک است که میخواهد غذایش را شخصا بخورد ؛ اما از عهده ی انجام این کار برنمی آید. این موقعیت اغلب‌در فاصله 15 تا 18 ماهگی بروز می کند.
در این زمان کمک کردن به کودک برای پر کردن قاشقش از غذا ممکن است مسئله را برای او تا حدودی حل کند. تهیه ی غذاهایی برای کودک که بتواند با انگشتان خود آن را بردارد و به دهان بگذارد احتمالا راه حل بهتری است.
کودکانی که هنوز به غذاهای پوشیده نیاز دارند ممکن است از اینکه کسی غذا به دهانشان بگذارد راضی باشند. اما این بچه ها نیز دوست دارند که اقدامی انجام دهند و از جمله با بشقاب یا قاشقی بازی کنند.
میل به نوشیدن از فنجان‌در سال‌دوم زندگی به ویژه نوشیدن شیر به شدت فروکش می کند. استفاده از فنجان های کوچک که کودک بتواند خود آن را به دست گیرد میتواند به ادامه ی علاقمندی کودک‌در نوشیدن از فنجان کمک کند.
فنجان های کاغذی رنگی و گلدار که نظر کودک را به خود جلب کند و بتواند آن را به راحتی بردارد و شکستنی نباشد در مجموع ظروف بهتری هستند که استفاده از آنها را توصیه می کنیم.


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات