top
ورنیکس بخش جدایی ناپذیر مادر و نوزاد

ورنیکس بخش جدایی ناپذیر مادر و نوزاد

ورنیکس بخش جدایی ناپذیر مادر و نوزاد
ورنیکس بخش جدایی ناپذیر مادر و نوزاد است. مزایای آن تنها محدود به دوران جنینی و زمانی که جنین در رحم مادر به سر می برد، نمی شود. به موارد زیر توجه کنید:
 
1- خواص ضد میکروبی
سیستم ایمنی نوزاد بسیار آسیب پذیر است، لذا به راحتی می تواند در معرض انواع بیماریها قرار بگیرد. ورنیکس حاوی خواص ضد عفونی و ضد التهابی بوده و بعد از تولد نیز می تواند از نوزاد در مقابل عفونت ها محافظت کند.
 
2- خاصیت روغنی
از آنجا که ورنیکس خاصیت روغنی و چربی دارد همانند یک روان کننده عمل کرده و خروج کودک از مجرای زایمان را به هنگام تولد تسهیل می کند، لذا علاوه بر جنین برای مادر نیز مفید است.
 
3- تنظیم دمای بدن
در دوران بارداری، جنین برای تنظیم درجه حرارت بدن خود، به مادر وابسته است. پس از تولد کمی زمان می برد تا جنین قادر به تنظیم درجه حرارت بدن شود. ورنیکس به عنوان یک لایه اضافی عایق مانند عمل کرده و به طور طبیعی به تعادل دمای بدن نوزاد کمک می کند.
 
4- نرمی پوست نوزاد
همه پوست فوق العاده نرم نوزاد را دوست دارد. آیا می دانستید که ورنیکس نقش مهمی در نرمی پوست نوزاد دارد؟ ورنیکس به عنوان یک مرطوب کننده عمل کرده و قبل و بعد از زایمان مانع از خشکی و ترک خوردگی پوست نوزاد می شود.
 
5- صدا خفه کن
هنگامی که جنین در رحم است، ورنیکس گوش او مانند یک صدا خفه کن از بلندی صداهای محیطی کم می کند. اگرچه کودک قادر به شنیدن صداهاست اما ورنیکسِ گوش از بروز آسیب های احتمالی ناشی از صداهای بلند جلوگیری به عمل می آورد.
ورنیکس مزایای دیگری نیز دارد که بسیاری از آنها هنوز مشخص نشده اند. آنچه تا کنون به آن اشاره کردیم، مهمترین مزایای ورنیکس برای نوزاد و مادر است که البته به عقیده بسیاری صاحب نظران خواص ضد میکروبی این ماده چرب پنیری اهمیت به سزایی دارد.
 


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات