top
نکاتی درباره حمام کردن نوزاد

نکاتی درباره حمام کردن نوزاد

نکاتی درباره حمام کردن نوزاد
در اکثر بیمارستان ها اگر بخواهید حمام کردن کودک را به پرسنل واگذار کنید، قبل از اولین تغذیه نوزاد این کار را انجام می دهند، البته همه جا اینگونه نیست ولی در بسیاری موارد اینطور عمل می شود.
اولین تجربۀ حضور نوزاد در کنار مادر بسیار ارزشمند و فوق العاده است. در این لحظه نه تنها مادر برای نخستین بار می تواند فرزند دلبند و کوچکش را ببیند، بلکه در این دنیای جدید و نا آشنا، آرام و قرار این فرشته کوچک خواهد بود. کودک در آغوش مادر احساس رضایت و آرامش بیشتری دارد و لذا جدا شدن از مادر به منظور شستشو، برای او ناگوار خواهد بود.
 
 
ارتباط پوست به پوست را فراموش نکنید
اگر می خواهید از حمام کردن نوزاد چشم پوشی کنید، بهتر است ارتباط پوست به پوست با او داشته باشید. این نوع تماس نیز مزایای فراوانی برای دلبند شما خواهد داشت.
نوزادانی که با مادر تماس پوستی برقرار می کنند، بسیار راحت تر از دیگران سینه را می گیرند و از شیر مادر تغذیه می کنند. بنابراین، با تأخیر در استحمام و امتحان تماس پوست با پوست، شانس شیردهی موفق تر را افزایش خواهید داد.
همانطور که پیشتر اشاره شد، کودک به هنگام جدایی از مادر به منظور استحمام، دچار استرس می شود، تماس پوست با پوست بین مادر و کودک این استرس اضافی را از میان برداشته و لذا تغذیه با شیر مادر بهتر و موفق تر انجام خواهد شد. سطوح بالای استرس برای کودک ناراحت کننده بوده و حتی ممکن است از گرفتن سینه مادر خودداری کند. 


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات