top
مراقبت های بارداری در هفته بیست و هشتم

مراقبت های بارداری در هفته بیست و هشتم

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: طی سه ماهه آخر بارداری شما آزمایشات قند، هماتوکریت، سیفلیس، عامل آرهاش (RH) را خواهید داشت .

مراقبت های بارداری در هفته بیست و هشتم
  • طی سه ماهه آخر بارداری شما آزمایشات قند، هماتوکریت، سیفلیس، عامل آرهاش (RH) را خواهید داشت سوء هاضمه ممکن است در سه ماهه ی آخر بارداری خیلی بدتر شود برای مصرف داروهای ضد هاضمه با پزشک خود مشورت کنید. در این دوره ماست را باز مصرف کنید، ماست تقریباً غذای کامل حاملگی است. سرشار از کلسیم و پروتئین است و چربی کمی دارد (البته اگر نوع – کم چرب آن را انتخاب کنید) و مغذی است. ماست همچنین سبب جذب شدن بهتر غذا در بدن می شود. سیستم ایمنی را تقویت می کند و از رشد باکتری مضر در سیستم گوارش جلوگیری می کند. و نیز غذاهای پر کربوهیدرات بخورید.
  • اگر توده ای در سینه های خود احساس میکنید حتما با پزشک خود دراین مورد صحبت کنید. توده ها را نباید نادیده گرفت.
  • تحقیقات نشان داده است مادرانی که مصرف الکل و سیگار را کنار گذاشته اند.تاثیر مثبتی بر روی کودکانشان داشته اند.
  • ممکن است شکم شما دچار کشیدگی شده باشد و خطوط قرمزی بر روی آن ظاهر شده باشد. معمولا چیزی برای از بین بردن و یا جلوگیری از آن وجود ندارد.ولی این خطوط پس از تقریبا یکسال سفید و نازک شده و یا کلا محو میشوند.
  • این یک باور غلط است که سوزش سر دل بعلت وجود کودکی با موهای زیاد است!!
  • تنگی نفس بعلت رشد کودک و فشارهای او روز بروز بیشتر میشود ولی ورزش مخصوصا پیاده روی می تواند راه حل خوبی برای این مورد باشد.
  • ورزش منظم و غذای سالم میتواند به رشد موثر کودک شما کمک کند.در صورتی که ورزش میکنید میزان کالری مورد نیاز شما 350 کالری اضافه تر میباشد.

 

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات