top
وضعیت بدن مادر در هفته بیست و هشتم

وضعیت بدن مادر در هفته بیست و هشتم

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: در این زمان احتمالاً وزن شما در حدود 7 تا 10 کیلو اضافه شده است.

وضعیت بدن مادر در هفته بیست و هشتم
  • در این زمان احتمالاً وزن شما در حدود 7 تا 10 کیلو اضافه شده است. رحم شما اکنون 7/5 تا 8 سانتی‌متر بالاتر از نافتان قرار گرفته است و به همین خاطر، به مجاری بین کلیه ها و مثانه فشار وارد شده و باعث می شود که قدرت دفع ادرار شما کاهش یابد. علاوه بر آن، هورمون‌هایی مانند   Progestrone باعث می شود که باکتری‌هایی مانند ،E.coli به سختی از بدن شما دفع شوند که این اتفاق احتمال ابتلا به عفونت‌های مجاری ادراری را بیشتر می کند. این عفونت‌ها باید سریعاً رسیدگی شود زیرا ممکن است به مشکلات کلیوی و حتی وضع حمل زود هنگام بینجامند. در صورت احساس درد و یا سوزش در زمان دفع ادرار، سریعاً به پزشک متخصص خود مراجعه کنید.
  • شما در خانه در حال استراحت هستید! سه ماهه سوم حاملگی از این هفته آغاز می شود و تا هفته چهلم ادامه می یابد. اگر وضعیت شما هم مشابه اکثر خانمهای حامله باشد در این دوره سه ماهه حدود 5 کیلوگرم وزن اضافه خواهید کرد.
  • سینه شما ممکن است شروع به ترشح آغوز نماید که به رنگ زرد روشن است و سرشار از آنتی بادی های مفید برای سلامت کودک. و این نشان دهنده این است که سینه شما برای تغذیه کودک شروع بکار کرده است.
  • آیا پاهای شما در طول شب مورمور می کند؟ خارش و سوزش در قسمت پایینی پاها و میل شدید به تکان دادن آنها تحت عنوان «سندرم پاهای ناآرام» (یا RLS) شناخته می شود. این عارضه ممکن است موجب شود که در حالت استراحت احساس آرامش نکنید. هرچند بروز این عارضه در خانمهای حامله بسیار معمول می باشد، اما هیچ کس علت بروز آن را نمی داند. از کافئین (چای یا قهوه) استفاده نکنید زیرا این عارضه را تشدید می کند؛ و هنگامی که احساس ناراحتی کردید ماهیچه های ساق پای خود را ماساژ دهید. برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف مکملهای غذایی حاوی آهن می تواند این عارضه را تا حدودی بهبود بخشد.
  • ممکن است شب ها احساس کنید که پای شما متورم شده است ولی ر صبح روز بعد به حالت اولیه خود باز خواهد گشت.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات