top
ورزش و تأثیر آن در هفته بیست و هشتم بارداری

ورزش و تأثیر آن در هفته بیست و هشتم بارداری

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: ورزش‌های کششی را انجام دهید.

ورزش و تأثیر آن در هفته بیست و هشتم بارداری

انواع حرکات کششی دوران بارداری

حرکت کششی برای تسکین درد شانه ،گردن و دست :

دست ها را بر پشتی صندلی گذاشته ،به طوری که کف دست ها به سمت بیرون باشند. به آرامی پاهای خود را به سمت عقب برده به طوری که دست ها و پاها در وضعیت کاملا صاف قرار گیرد . باسن خود را به سمت بالا متمایل کرده تا نیمه تنه شما کاملا کشیده و باسن و پاها با زاویه صحیح نسبت به هم قرار گیرند (مطابق تصویر ).سپس نفس عمیق بکشید،در این وضعیت انبساط دنده ها را احساس می کنید .

حرکت کششی برای تسکین درد لگن و باسن :

بر روی صندلی نشسته و پای خود را بر روی زانو مخلف بگذارید . سپس برای افزایش کشش در ناحیه لگن ،پای خود را با دست به سمت پایین فشار نشستن بر روی حوله نرم لوله شده در حرکت لگن و قرار گرفتن در وضعیت صحیح کمک زیادی به شما می کند . این حرکت را با پای مخالف نیز تکرار کنید.

حرکت کششی پشت ران برای تسکین درد پا و زانو :

با پای برهنه باستید،به سمت جلو خم شده و دست ها را بر روینشیمنگاه صندلی قرار دهید . به آرامی هر دو پا را کاملا صاف کنید تا در پشت ران پاهایتان احساس کشش کنید . اگر ماهیچه های پشت ران بیش از حد سفت نگه داشته شود،نیم تنه بالایی شما در حالت برآمده (قوز کرده ) قرار می گیرد . بنابراین اجازه دارید تا لگنتان باز و کمرتان نیز انحنای مناسبی داشته باشد .

حرکت  کششی برای تسکین ورم مچ پا :

 یک حوله لوله شده را زیر پای خود قرار داده و یا از زیر انداز مخصوص یوگا استفاده کنید . انگشتان پا را بر روی حوله قرار دادهبه طوری که پاشنه پا با زمین در تماس باشد .و به مدت چند ثانیه دو پا را کاملا صاف نگه دارید ،به طوری که ماهیچه ران شل باشند .زمانی که این حرکت را انجام میدهید با پای مخالف یک گام کوچک به جلو بردارید. برای افزایش کشش حرکت پا به سمت جلو را ادامه دهید . این حرکت را با پای مخالف انجام دهید نیز تکرار کنید.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات