top
وضعیت بدن مادر در هفته سی و هشتم

وضعیت بدن مادر در هفته سی و هشتم

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: اگر سر کودک به سمت پائین و به طرف کانال تولد هدایت شده باشد،شما راحت تر نفس خواهید کشید.

وضعیت بدن مادر در هفته سی و هشتم

در این روزها اگر سر کودک به سمت پائین و به طرف کانال تولد هدایت شده باشد، فضا برای اعضای درونی شما بازتر خواهد شد و شما راحت تر نفس خواهید کشید. این اتفاق را با نام راحت‌سازی(  Lightening) می شناسند. این اتفاق ممکن است تا چند هفته پیش از تولد صورت گیرد. با این وجود هنوز علائم بارداری بر طرف نشده است. احتمال احساس فشار در ناحیه کشاله ران، ناحیه خارجی ران و حتی مثانه شما هست.

شما احساس می کنید که بسیار بزرگ شده اید.دیگر در حال ایستاده بخاطر وجود شکمتان نمی توانید پاهای خود را ببینید.

تولید آغوز ممکن است در این هفته ها بسیار بیشتر باشد بطوریکه مجبور شوید از پد سینه برای جلوگیری از کثیف شدن لباس هایتان استفاده نمایید.

ممکن است خواب در طول شب برای شما خیلی سخت تر شده باشد و یک خواب راحت نداشته باشید. سعی کنید در طول روز بخوابید زیرا این کار ممکن است تنها چاره شما برای مدت باقی مانده باشد.

به حرکات کودک خود نیز دقیقا توجه کنید. با اینکه فضای اطراف او خیلی تنگ شده است اما باید هنوز هم فعال باشد.

تورم پاها در این هفته های نهایی طبیعی است؛ اما در صورت مشاهده تورم در دستها یا صورت، افزایش وزن ناگهانی، سردردهای مداوم یا شدید، تاری دید، دیدن لکه ها یا جرقه های نورانی و یا درد در ناحیه بالای شکم فورا با پزشک یا مامای خود تماس بگیرید؛ زیرا این حالتها ممکن است نشانه یک وضعیت حاد به نام پره اکلامپسی باشند.

همسر خود را تشویق کنید تا آرامش داشته باشد و کارهایی را که دوست دارد، انجام دهد؛ زیرا بعد از تولد نوزاد وقتی برای تفریح نخواهد داشت.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات