top
کودک شما چگونه تغییر می کند

کودک شما چگونه تغییر می کند

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: بچه ی شما به حدی بزرگ شده است که آرنج و زانوهای وی به طور دائم خم شده یا حتی تا شده اند.

کودک شما چگونه تغییر می کند

حالا بچه شما بیش از 700/2 گرم وزن دارد و بیش از 50 سانتی متر قد کشیده است. همه چیز واقعاً دچار ازدحام و شلوغی شده است. جفت نیز تقریباً بین 15 تا 20 سانتی متر قطر و 5/2 سانتی متر ضخامت دارد. بچه ی شما به حدی بزرگ شده است که آرنج و زانوهای وی به طور دائم خم شده یا حتی تا شده اند. به هر حال او هنوز وول می خورد و شما را تکان می دهد. تعداد ضربان قلب وی در طول زایمان و وضع حمل بین 120 تا 160 ضربه در دقیقه است. به بیشترین احتمال ریه های او تکمیل و رسیده شده اند. بند ناف بچه طولی بین 30 تا 98 سانتی متر دارد.

او می تواند خیلی محکم چنگ بیندازد که این را هم به زودی می توانید با انگشت خود امتحان کنید!

اندامهای او کاملا رشد کرده و در مکان نهایی خود قرار دارند. ولی ریه ها و مغز او هرچند به اندازه ای رشد کرده اند که بتوانند فعالیت کنند اما تا زمان تولد و مدتی پس از آن نیز به رشد خود ادامه می دهند.

کودک همچنان گلوکز جریان خون شما را دریافت می کند اگر شما قند خون پایین دارید برای جبران آن از تنقلات سالم استفاده نمایید.

فکر می کنید چشمهای کودک شما چه رنگی هستند؟ ممکن است نتوانید به درستی پاسخ دهید. اگر چشمان او قهوه ای باشند احتمالا به همین رنگ باقی خواهند ماند. اگر رنگ چشمانش خاکستری تیره یا آبی پررنگ باشد ممکن است به همین رنگ باقی بمانند و ممکن است تا 9 ماهه شدن نوزاد سبز فندقی یا قهوه ای شوند. این امر بدان خاطر است که امکان دارد عنبیه کودک (بخش رنگی چشم او) در ماههای اول پس از تولد رنگدانه بیشتری ذخیره کند. به همین دلیل امکان ندارد که رنگ چشمهای او روشن تر یا آبی تر شوند. عنبیه های سبز فندقی و قهوه ای بیشتر از عنبیه های آبی یا خاکستری رنگدانه دارند.

او در این زمان تمام مایعات و چربی‌های محیط اطراف خود را گوارش می کند. بدن کودک در این دوره تمامی این ترکیبات عجیب را به ماده ای تیره رنگ به نام مامیزه (Meconium ) تبدیل می کند. اکنون هنجره و شش‌های او آماده فریاد زدن هستند، همان صدایی که هنگام تولد خواهید شنید.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات