top
کودک شما چگونه تغییر می کند

کودک شما چگونه تغییر می کند

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: هر روز که می گذرد کودک شما کمی بزرگتر می شود، ناخنها و موهای او هم به رشد خود ادامه می دهند.

کودک شما چگونه تغییر می کند

در هفته ی 40 پس از شروع آخرین قاعدگی زمان ترم فرا می رسد. در این زمان جنین به خوبی تکامل یافته است و تظاهرات مشخصه ی نوزاد تازه متولد شده را دارد. وزن جنین حدوداً 3/400 گرم و طول آن 53 سانتی متر است. حالا بچه ی شما 15 درصد از کل بدنش از چربی تشکیل شده است. بیشتر موهای بدن وی ناپدید شده اند اما هنوز لایه ای نازک از صادره ی سفید چرب که حفاظت اضافی را در بر خورد با اولین هوای خنک روی پوستش تامین خواهد نمود را دارد.

هر روز که می گذرد کودک شما کمی بزرگتر می شود، ناخنها و موهای او هم به رشد خود ادامه می دهند.

هنوز هم استخوانهای جمجمه او قدری از هم جدا هستند و این بدان خاطر است که جمجمه بتواند کمی فشرده تر شده و به راحتی از مجرای زایمان عبور کند.

تا حدود یک سال پس از تولد هم برخی نقاط نرم که ملاج یا فونتانل نامیده می شوند در جمجمه او وجود خواهند داشت.

او بسیار با نمک است اما هنوز شبیه نوزادی که شما در روروئک دیده اید، نخواهد بود. اگر شما طبیعی زایمان کنید، چون از مجرای باریک زایمان عبور می کند، سر او قیفی شکل است و پوشیده از خون و مایع آمنیوتیک (Amniotic Fluid) خواهد بود. چشمهایش پف کرده هستند و از آنجایی‌که چشم او فقط می تواند تا فاصله 2/5 سانتی‌متری تمرکز کند، تصویری تار از شما خواهد دید. اما صدای شما برای گوش‌هایش همانند موسیقی خواهد بود، چون وقتی در شکم شما بوده به آن عادت کرده است.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات