top
هفته سوم رشد نوزاد

هفته سوم رشد نوزاد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: هر هفته که از زندگی نوزادتان می‌گذرد، باهوش‌تر به نظر می‌رسد و بیش از گذشته به اطراف خود دقت می‌کند.

هفته سوم رشد نوزاد

هر هفته که از زندگی نوزادتان می‌گذرد، هنگام بیداری باهوش‌تر به نظر می‌رسد و قطعاً بیش از گذشته به اطراف خود دقت می‌کند. کم‌کم خواهید دید که بیشتر از او لذت می‌برید، چرا که او کارهای جدیدی انجام می‌دهد و چیزهای جدیدی یاد می‌گیرد. اما هنوز هم بیشتر وقت خود را در خواب می‌گذراند. بیشتر نوزادان ۱۶ تا ۱۸ ساعت در روز می‌خوابند، معمولاً هر بار به مدت ۳ تا ۴ ساعت. نوزادان هنوز در حال تمیز دادن شب و روز هستند و تا ۶ ماهگی یا بیشتر هنوز زمان خواب مشخصی ندارند. در حال حاضر سعی کنید که انعطاف‌پذیر باشید.

در این زمان او حتی هنگام خواب نیز از جا می‌پرد و با شنیدن صداهای بلند وحشت زده می‌شود، اما بیدار نمی‌شود. این واکنش‌ها از نوزاد شما محافظت کرده و به او کمک می‌کند که در یک محیط پر سر و صدا به راحتی بخوابد.

روی سر بچه ی شما قسمتی نرم و لکه مانند به نام ملاج وجود دارد، جایی که هنوز استخوان‌ها به یکدیگر متصل نشده اند. با این همه مغز بچه ی شما به خوبی به وسیله ی مایع مغزی نخاعی و لایه های سخت و محکم پوست محافظت شده است. آن ظاهر مخروطی مانندی تا به خاطر تطابق سر برای جایگیری درون مجرای زایش به وجود آمده بود، طی چند هفته ناپدید می شود. چنانچه منطقه ای روی سر بچه ی شما زخم و پوسته پوسته است ممکن است نوزاد عفونتی داشته باشد تا باید بلافاصله به متخصص اطفال مراجعه کنید.

شاید پاهای کودک شما کمانی به نظر برسد، ولی وقتی که شروع به راه رفتن کند، استخوان‌هایش قویتر می شوند و پاهایش به طرف بیرون صاف و مستقیم خواهند شد. پاهای اغلب بچه ها در نتیجه ی مدتی طولانی پیچ و خم خوردن در رحم مادرانشان، به طرف داخل می چرخد.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات