top
فعالیت های مهم نوزاد در هفته سوم تولد

فعالیت های مهم نوزاد در هفته سوم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده:نوزاد میتواند هنگامی که روی شکم خوابیده است، سرش را به مدت کوتاهی با فاصله از زمین نگه دارد.

فعالیت های مهم نوزاد در هفته سوم تولد

نوزاد شما تا آخر یک ماهگی قطعاً می‌تواند سرش را بلند کند و هنگامی که روی شکم خوابیده است، سرش را به مدت کوتاهی با فاصله از زمین نگه دارد. در این زمان برخی از نوزادان می‌توانند سرشان را ۴۵ درجه و تعداد کمی از آن‌ها می‌توانند حتی تا ۹۰ درجه هم بلند کنند. کم کم می‌بینید که نوزادتان صدایی شبیه صدای بغبغوی کبوتر! ایجاد می‌کند. اگر مادر خوش شانسی باشید، در طول یک ماه اول، اولین لبخند او را خواهید دید.

نوزاد شما روز به روز قوی‌تر می‌شود. هر چند که هنوز نمی‌تواند سرش را ثابت نگه دارد و نیاز به محافظت دارد، اما در این زمان می‌تواند خودش سرش را چند ثانیه‌ای نگه دارد و یا حتی سرش را از یک طرف به طرف دیگر بچرخاند. در این حین قوهٔ بینایی او نیز از آنجا که به کشف دنیای پیرامون خود مخصوصاً والدینش علاقه نشان می‌دهد، به سرعت تکامل می‌یابد.

نوزادان کم سن و سال عاشق نگاه کردن به چهره‌ها هستند. بنابراین به او فرصت دهید تا به چهره شما خیره شود. اگر برای او بخندید یا زبانتان را بیرون بیاورید، او هم سعی می‌کند رفتار شما را کپی کند. اسباب‌بازی‌های دارای نقش‌های برجسته، کتاب‌ها، توپ‌ها و جغجغه‌های دارای راه‌راه‌های سفید و سیاه این روز‌ها بیشتر توجه او را جلب می‌کنند و حس بینایی او را تقویت می‌کنند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات