top
نکات مهم شیردهی

نکات مهم شیردهی

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: چنانچه از سینه شیر می دهید، شما و کودکتان احتمالاً روشی عادی و روزمره را پایه گذاری کرده اید.

نکات مهم شیردهی

چنانچه از سینه شیر می دهید، شما و کودکتان احتمالاً روشی عادی و روزمره را پایه گذاری کرده اید. متاسفانه این روش معمول ممکن است با مشکلات متعدد سینه که می تواند در مادران شیرده بروز کند وقفه پیدا کند. همه این مشکلات درمان پذیر هستند و با کمی فرصت و خونسردی احساس بهتری خواهید داشت.

شیر در غدد عمق سینه ها تولید می شود و از طریق مجموعه ای از مجاری شیر به سینه منتقل می شود. گاهگاهی یک مجرا می تواند بسته شود انسداد مجاری توسط عوامل چندی ایجاد می شود. پوشیدن لباس زیر تنگ، به تناوب و دفعات کافی شیر ندادن و یا عدم تخلیه کامل سینه ها در زمان شیردهی. مجرای بسته شده شیر موجب ناراحتی و التهاب در یک منطقه سینه می شود که بعضی اوقات همراه با برآمدگی کوچکی است. برای بر طرف کردن گرفتگی، لیف حمام را با آب گرم خیس کرده بر روی سینه بگذارید و قبل از شیر دادن دوش آب گرم بگیرید. در حین شیر دادن به کودک خود، برآمدگی را ماساژ دهید و سینه ی آن طرف را اول به بچه بدهید. مشکل طی دو روز بر طرف خواهد شد. التهاب سینه یکی مجرای شیر مسدود می تواند عفونی شود و موجب عفونت سینه شود. نشانه های التهاب سینه، همان نشانه های مجرای مسدود شده شیر می باشد. اما شما تب، سرخی و احتمالا نشانه های آنفولانزا را نیز خواهید داشت. التهاب سینه با آنتی بیوتیک خوراکی و در صورت حاد بودن آنتی بیوتیک درونی وریدی ها پزشک شما تجویز می کند معالجه می شود.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات