top
هفته پنجم رشد نوزاد

هفته پنجم رشد نوزاد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: تازگی این تجربه و هیجانات آن ممکن است کمرنگ‌تر شده باشند و شما حس خستگی و کمبود خواب کنید.

هفته پنجم رشد نوزاد

در حال حاضر، تازگی این تجربه و هیجانات آن ممکن است کمرنگ‌تر شده باشند و شما حس خستگی و کمبود خواب کنید و احساس کنید که وقت زیادی را صرف نگهداری از نوزادتان کرده‌اید. احتمالاً همسرتان دیگر به سر کار برگشته و ممکن است فکر کنید که برای بزرگ کردن نوزاد تنها هستید. شاید یاد گذشته‌ها کنید و آرزو کنید که هنوز بادار بودید، چون خیلی آسان‌تر از الان بود.

به خاطر تغییرات هورمونی (که به موقع رفع خواهد شد) ممکن است احساس کنید که اوضاع روحیتان دقیقه به دقیقه تغییر می‌کند و بیش از حد از گریه به شادی تغییر حالت می‌دهید. افسردگی خفیف (baby blue) در شما طبیعی است. اما تقریباً %۱۰ از خانم‌ها نوعی از افسردگی به نام افسدگی پس از زایمان را تجربه می‌کنند. اینجا است که احساس ناراحتی و تنهایی می‌کنید، اضطراب بر شما غلبه کرده و روز به روز انرژیتان تحلیل می‌رود. ممکن است آرزو کنید که بچه نداشتید. در موارد حاد‌تر ممکن است به فکر آسیب رساندن به خودتان بیافتید. اگر احساس می‌کنید که دچار افسردگی بعد از زایمان شده‌اید، هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات