top
فعالیت های مهم نوزاد در ماه دوم تولد

فعالیت های مهم نوزاد در ماه دوم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: نوزادتان روز به روز با زمین آشنا‌تر می‌شود و می‌بینید که بدنش کم کم دارد باز می‌شود.

فعالیت های مهم نوزاد در ماه دوم تولد

در این ماه  نوزادتان کارهای مهمی انجام می‌دهد. کارهایی که دلتان را آب می‌کند.نوزادتان روز به روز با زمین آشنا‌تر می‌شود و می‌بینید که بدنش کم کم دارد باز می‌شود. حالا که هفته هاست از محیط رحم خارج شده است، اوقات کمتری را به شکل خمیده‌ای که در رحم داشت می‌گذراند و شروع به کشیدن و باز کردن بدنش می‌کند؛ دست‌ها و انگشتانش را باز و پشت خود را صاف می‌کند. همچنین ماهیچه‌های اصلی بدن او قوی‌تر می‌شوند. سر و گردن او محکمتر می‌شوند.

نوزاد در این زمان هنگامی که به پشت یا روی شکم خوابیده است، خیلی زود شروع به بلند کردن سرش می‌کند. برای اینکه به رشد کلی ماهیچه‌های او کمک کنید، روزی ۱۵ دقیقه او را روی شکم بخوابانید. شکم او را روی پتو قرار بدهید و چند اسباب بازی جلوی او بگذارید تا تشویق به قاپیدن آن‌ها شود.باید بدانید که بسیاری از نوزادان از خوابیدن روی شکم متنفرند. اما انجام این کار حتی برای چند دقیقه، گردن، نیم تنهٔ بالا و ماهیچه‌های دست نوزاد را قوی کرده و راه را برای حرکاتی مثل غلت زدن یا بالا آوردن بالا تنه، باز می‌کند. این‌ها فعالیت‌هایی هستند که در ۳ تا ۴ ماه آینده شاهد آن‌ها خواهید بود...

نوزادان در هفته هفتم می‌توانند به یک جهت غلت بخورند. این کار برای نوزادتان کار بزرگی است که باید آن را جشن بگیرید. با دست زدن و شادی کردن به او بفهمانید که کار مهمی انجام داده و به او افتخار می‌کنید. همچنین دست زدن را نیز به او می‌آموزید. در این زمان مشاهده می‌کنید که نوزادتان دست‌هایش را به شکل دست زدن به هم نزدیک می‌کند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات