top
فعالیت های مهم نوزاد در ماه دهم تولد

فعالیت های مهم نوزاد در ماه دهم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: به زودی خواهید دید که نوزادتان دیگر هنگام ایستادن روی پا‌هایش نمی‌لرزد و خوب می‌ایستد.

فعالیت های مهم نوزاد در ماه دهم تولد
  • در این هفته ها نوزادتان کم کم اطلاعات خاصتری را از قبیل اینکه اسباب بازی‌هایش در کجای خانه قرار دارند، به خاطر می‌سپارد. همچنین شروع می‌کند به تقلید از کارهایی که هفته پیش دیده بود. این مهارت نشان می‌دهد که او دارای حافظۀ یادآوری است.
  • اگر نوزادتان می‌تواند بدون استفاده از مبلمان منزل روی پای خودش بایستد، کم کم می‌آموزد که دست به ریسک‌های جدیدی بزند. به زودی خواهید دید که دیگر هنگام ایستادن روی پا‌هایش نمی‌لرزد و خوب می‌ایستد. همچنین ممکن است هنگامی که صدای موزیک در خانه پخش می‌شود، بالاتنۀ خود را تکان بدهد و برقصد، این گام جدید او به سوی استقلال است.
  • حال که سیل کلماتی که نوزاد از بدو تولد تا کنون شنیده است، کار خود را شروع کرده‌اند، نوزادتان حرف‌های شما را بیشتر می‌فهمد. هر چند که خودش نمی‌تواند در پاسخ با شما حرف بزند. اگر برای مثال به او بگوئید: «بیا اینجا»، نوزاد حرف شما را درک کرده و چهار دست و پا به سوی شما می‌آید.
  • در این سن نوزادتان همچنین فضای عمودی را بیشتر خواهد شناخت و از قرار گرفتن در مکانی بلند می‌ترسد. برای مثال وقتی او را روی صندلی بلندش قرار می‌دهید، احساس ناراحتی می‌کند و یا وقتی او را مثل یک سوپرمن بالای سرتان می‌گیرید، گریه می‌کند. این ترس زمانی ظاهر می‌شود که نوزادتان ایستادن و راه رفتن را یاد گرفته و پی در پی به زمین می‌افتد. همین که با ثبات بیشتری بتواند روی پا‌هایش بایستد، ترس از افتادن از روی بلندی دیگر به آن شدت او را اذیت نخواهد کرد؛ البته چه بسا در آینده هم ممکن است با نوزاد شجاعی مواجه شوید که آموخته است روی کابینت آشپزخانه یا هر جای دیگری برود.


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات