top
ناهنجاری‌های نوزاد در این سن

ناهنجاری‌های نوزاد در این سن

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: نوزاد هنگام عصبانیت برای جلب توجه شما خودش را روی زمین پرت کند ...

ناهنجاری‌های نوزاد در این سن

آیا نوزادتان اوقات تلخی می‌کند؟ همه نوزادان تا سر حد نهایی پیش نمی‌روند، اما برخی دیگر ممکن است بی‌‌‌نهایت قشرق به پا کنند و این امر ممکن است کمی ترسناک باشد. در این هنگام نوزاد شروع می‌کند به پرتاب اسباب بازی. هرچند آن‌ها را تا مسافت خیلی زیادی نمی‌تواند پرتاب کند، اما این کار او می‌تواند برای کسانی که در نزدیکی او قرار دارند، خطرناک باشد.

از همه ترسناک‌تر این است که نوزاد هنگام عصبانیت برای جلب توجه شما خودش را روی زمین پرت کند یا سرش را به دیوار و زمین بکوبد. به طور کلی این شیوۀ آن‌ها مؤثر واقع می‌شود، زیرا ما به عنوان والدین او دوست نداریم که نوزادمان آسیبی ببیند. اگر در خانه هستید، یک محوطۀ بازی کوچک و محصور بسازید و هنگامی که نوزاد شروع به این گونه کار‌ها کرد، او را در این مکان امن قرار دهید تا به خودش آسیب نرساند. اگر بیرون از خانه هستید، می‌توانید او را با کمربند روی کالسکه یا صندلی مخصوص ماشین ببندید تا زمانی که آرام شود. توجه داشته باشید که او را بغل یا آرام نکنید و هر چه را که می‌خواهد در اختیارش قرار ندهید. در این صورت ممکن است از این کار به عنوان شیوه‌ای برای رسیدن به خواسته‌هایش استفاده کند و بعد از این، ترک دادن چنین عادتی کار سختی خواهد بود.

مراقب او باشید
ممکن است متوجه شوید که هر روز یک جای نوزادتان خراش برمی دارد. زیرا این روز‌ها فعال‌تر شده، به کاوش مسائل بیشتری می‌پردازد، با چیزهای جدیدی بازی می‌کند و هنوز ترس و خطر را درک نمی‌کند.
خوب است یک جعبۀ کمک‌های اولیه دم دست داشته باشید. احتمالاً یکی برای خانه و دیگری برای اتومبیل. دقت کنید که این جعبه تمامی لوازم ضروری را داشته باشد. جعبۀ کمک‌های اولیه باید دارای انواع چسب زخم با سایز‌های مختلف باشد. گاز استریل و یا یک پارچهٔ تمیز برای اعمال فشار روی بریدگی، یک جفت انبرک و پماد یا ژلی که روی زخم بگذارید. خوب است یک نمونه از بسته‌هایی را تهیه کنید که وقتی آن را می‌شکنید، سرد می‌شوند و موضع مورد نظر را خنک می‌کنند. این بسته‌ها جایگزین خوبی برای بستۀ یخ هستند. اگر آسیبی که نوزادتان دیده نگران کننده است، حتماً با پزشک او تماس بگیرید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات