top
تقویت مغز نوزاد در ماه دهم تولد

تقویت مغز نوزاد در ماه دهم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: برای تقویت علاقهٔ نوزادتان به ناپدید شدن اشیاء، به بازیِ پنهان کردن ادامه دهید.

تقویت مغز نوزاد در ماه دهم تولد
  • برای تقویت علاقهٔ نوزادتان به ناپدید شدن اشیاء، به بازیِ پنهان کردن ادامه دهید. هر بازی و تفریحی که مربوط به ناپدید شدن می‌شود، با برنامه فکری و هوش نوزادتان همخوانی دارد. این فعالیت‌ها نه تنها علاقهٔ نوزادتان به تداوم اشیاء، بلکه رابطه او با شما را نیز تقویت می‌کند.
  • امروز او می‌تواند از مبل تا صندلی راه برود. در گام بعدی می‌توانید یک تکه کاغذ بردارید و آن را به گونه‌ای نگه دارید که نوزادتان بتواند با قیچی کودک آن را ببرد، پس از مدتی او خواهد توانست با مهارت از قیچی استفاده کند. کودکان حدوداً در شش و نیم سالگی، به همین نحو در خواندن، دوچرخه سواری و شنا مهارت می‌یابند.
  • می‌توانید انواع بازی‌های ساده‌ای را که شامل گروه بندی‌های مختلف باشد، انجام دهید. قاشق‌ها و چاپ استیک‌ها (قاشق و چنگال ژاپنی) را با هم مخلوط کنید و شروع کنید به دسته بندی آن‌ها. ببینید که آیا نوزادتان هم در انجام این کار به شما ملحق می‌شود یا خیر. هنگامی که با نوزادتان در پارک نشسته‌اید و اتومبیل‌های مختلفی را تماشا می‌کنید، نام هر یک از اتومبیل‌ها را بگویید: «اون کامیون قرمزه داره می‌اد و حالا هم یک موتور سیکلت.» این نوعی یادگیری به همراه تفریح است و همچنین دایرهٔ لغات نوزاد را افزایش می‌دهد.


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات