top
بیماری ها و مشکلات نوزاد در ماه دهم تولد

بیماری ها و مشکلات نوزاد در ماه دهم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: در این سن ممکن است مسافرت رفتن با نوزادتان سخت باشد.

بیماری ها و مشکلات نوزاد در ماه دهم تولد
  • در این سن ممکن است مسافرت رفتن با نوزادتان سخت باشد. او به چهره‌های آشنا و محیط پیرامونش عادت کرده است و قابلیت پیش بینی کردن را دوست دارد. بنابراین بودن در محیطی نا‌آشنا ممکن است حس امنیت را در او مختل کند. او در این سن معنای مسافرت را درک نمی‌کند، اما می‌فهمد که در محیطی نا‌آشنا قرار گرفته است؛ بنابراین آماده غرولند‌های او باشید. بسیاری از وسایل سرگرم کنندۀ او مثل کتاب‌های تصویری، اسباب بازی‌های صدادار و قطعاً اسباب بازی مورد علاقۀ او را با خودتان ببرید. زمان زیادی را برای تنها بودنِ او و دور بودن از چهره‌های غریبه برنامه ریزی کنید تا به حالت عادی باز گردد.
  • هضم غذا در نوزاد

شاید متوجه شده‌اید که مدفوع نوزادتان در طول ۹ ماه گذشته تغییر کرده است. در واقع هنوز نمی‌دانید که هنگام تعویض پوشک او با چه تغییری مواجه خواهید شد. مدفوع او بسته به غذایی که خورده است، می‌تواند دارای رنگ و غلظت متفاوتی باشد. ممکن است متوجه چیز جدیدی در مدفوع او شوید؛ شاید چیزی شبیه شن در مدفوع او ببینید. اگر در اطرافش شن و ماسه بوده است، از اینکه آن‌ها را خورده باشد نگران نشوید. شاید یک مشت شن و ماسه برداشته باشد اما احتمالاً خیلی از آن نخورده است، چون خیلی خوشمزه نبوده! شاید ماسه‌هایی که در مدفوع او می‌بینید به دلیل خوردن میوه‌هایی مانند گلابی باشد که کاملاً هضم نشده و شبیه ماسه به نظر می‌رسد.

  • رشد موهای نوزاد

نوزادتان مو ندارد؟ برخی از نوزادان هنگام تولد موی پر پشتی دارند و برخی دیگر اصلاً مو ندارند. شروع رویش موی نوزاد زمان مشخصی ندارد. اما با گذشت زمان (معمولاً تا پایان ۲ سالگی)، نوزادتان موهای پر پشت و زیبایی خواهد داشت. خوشحال باشید اگر که تا آن زمان، هیچ مشکلی با گره خوردن موی او و شامپو زدن پیدا نکنید.

  • غذای مناسب نوزاد

به یاد داشته باشید که دستگاه گوارشی نوزاد به اندازۀ توانایی‌های جسمانی او رشد نکرده است و شیر گاو ممکن است برای او مضر باشد. نباید قبل از یک سالگی یا تا زمانی که پزشکتان اجازه بدهد، به او شیر گاو بدهید.
اگر می‌خواهید کمی پنیر و ماست به رژیم غذایی نوزادتان اضافه کنید، ایرادی ندارد. او می‌تواند آن‌ها را هضم کند. فقط توجه داشته باشید که با شیر کامل درست شده باشند نه با شیر کم چرب یا بدون خامه. نوزادِ شما به چربی موجود در شیر کامل، نیاز دارد؛ بنابراین وقتی پزشک اجازهٔ استفاده از شیر گاو را به شما داد، تا دو سالگی فقط باید شیر کامل به او بدهید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات