top
دادن شیر خودتان بعد از اولین سال تولدش

دادن شیر خودتان بعد از اولین سال تولدش

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: همواره شیر مادر برای کودک شما بهتر و مقوی تر است و حاوی آنزیم ، پروتوئین و... است

دادن شیر خودتان بعد از اولین سال تولدش

اگر تا کنون شیر خودتان را به او داده‌اید، به شما تبریک می‌گوییم. تمام کودکان از شیردهی بلند مدت (یعنی شیردهی بیش از یک سال) بهره‌مند نیستند. این امر فواید بسیار زیادی دارد.
با اینکه کودکتان در این سن بیشتر مواد مغذی را از غذاهای جامد دریافت می‌کند، اما شیر مادر کالری بدن او را تأمین کرده و حاوی ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و واکسن‌های ایمنی ارزشمندی است. حتی مطالعات نشان داده‌اند که کودکان نوپایی که از شیر مادرشان تغذیه می‌کنند، کمتر بیمار می‌شوند.
برخلاف باور عموم، دادن شیر خودتان بعد از ۱۲ ماهگی باعث وابستگی بیش از حد کودک نمی‌شود. شیردهی رابطۀ محکمی میان مادر و فرزند ایجاد کرده و حمایت عاطفی او را تأمین می‌کند و این مسأله باعث استقلال و اعتماد به نفس کودک می‌شود.
البته این مسأله چالش‌هایی را نیز به همراه دارد؛ از قبیل حرف‌های غیر مؤدبانۀ افرادی که عادت ندارند کودک نوپا را در حال خوردن شیر مادرشان ببینند. شاید لازم باشد که خودتان را آمادۀ چند جواب تند و تیز به سؤالات احمقانه بکنید. برای مثال، در پاسخ به سؤال «هنوز شیر می‌خوره؟» تنها با گفتن کلمۀ «بله» می‌توانید این سؤال را متوقف کنید. و اگر کسی پرسید «نمی‌خوای از شیر بگیریش؟» می‌توانید بگویید «چرا، ده دقیقۀ دیگر».



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات