top
عوارض لاک وکاشت ناخن برای زنان باردار

عوارض لاک وکاشت ناخن برای زنان باردار

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک:در زمان بارداری هر نوع تماس فیزیکی یا تنفسی با مواد شیمیایی را باید به دقت کنترل کرد تا در حد امکان عوارض لاک کاهش یابد. استفاده از لاک و کاشت ناخن به دلیل وجود مواد شیمیایی در آن ها، از این قاعده مستثنی نمی باشد.

عوارض لاک وکاشت ناخن برای زنان باردار

در زمان بارداری هر نوع تماس فیزیکی یا تنفسی با مواد شیمیایی را باید به دقت کنترل کرد تا در حد امکان عوارض لاک کاهش یابد. استفاده از لاک و کاشت ناخن به دلیل وجود مواد شیمیایی در آن ها، از این قاعده مستثنی نمی باشد.
اگر فقط گاهی از لاک ناخن استفاده می کنید، هیچ دلیلی برای نگرانی شما وجود ندارد. استفاده از لاک و پاک کننده آن در دوران بارداری با رعایت احتیاط های لازم، مسئله ای برای جنین ایجاد نمی کند. با وجود این، بهتر است بدانید درصورتی که بطور دایم در معرض مواد شیمیائی موجود در لاک ناخن یا پاک کننده های آن قرار بگیرید، ممکن است برای جنین شما عوارضی ایجاد شود. دو نمونه از خطرناک ترین مواد شیمیائی معمول در این محصول، فرمالدئید و تولوئن می باشد.

فرمالدئید به عنوان یک سخت کننده در لاک ناخن مورد استفاده قرار می گیرد. تنفس در محیطی که مملو از فرمالدئید باشد، می تواند باعث بروز حساسیت در چشمان، بینی، گلو و ریه ها شود که در دوران بارداری ممکن است شدت یابد.
هر چند قرار گرفتن مکرر شما در برابر این ماده شیمیایی صحیح نیست، اما از این بابت تاثیری متوجه فرزند متولد نشده شما نمی باشد. این موضوع بدان دلیل است که فرمالدئید با سرعت بسیار بالا در بدن شما شکسته می شود.
تولوئن برای کمک کردن به لغزنده شدن لاک بر روی ناخن ها به آن اضافه می شود. تنفس در بخار تولوئن نیز می تواند موجب تحریک چشم ها، گلو و ریه های انسان شود. همچنین قرار گرفتن در برابر حجم زیاد این ماده می تواند موجب تخریب سیستم عصبی و نارسایی در جنین شود.

شما می توانید به روش های زیر میزان قرار گرفتن در معرض فرمالدئید و تولوئن را کاهش دهید:

 حداکثر یک بار در هفته از لاک حاوی این مواد استفاده کنید.
 قبل از استفاده از لاک، درب ها و پنجره ها را بطور کامل باز کنید.
 در حالیکه منتظر خشک شدن لاک ناخن های خود هستید، دستان خود را کاملا دور از بدن نگاه دارید. و بر روی ناخن های خود فوت نکنید. زیرا با این کار میزان بیشتری از بخارات حاصل از مواد شیمیائی را در هر بار تنفس وارد ریه های خود می کنید.
 حتی الامکان از پاک کننده های لاک ناخن که فاقد استون می باشند، استفاده کنید. هرچند که استون نیز شما و فرزند متولد نشده شما را چندان در معرض خطر قرار نمی دهد.
 پس از پاک کردن لاک ناخن، دستان خود را با آب و صابون بشوئید تا هرگونه ذرات باقی مانده مواد شیمیائی از دستان شما جدا شود.
• برای اطمینان بیشتر می توانید از برند هایی که عاری از فرمالدئید و تولوئن باشد استفاده کنید.

با در نظر گرفتن این نکات ساده، بدون هیچ نگرانی درمورد سلامت دوران بارداری تان، می توانید از زیبایی ناخن های لاک زده و حتی کاشته شده خود لذت ببرید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات