top
از چه سنی اسکیت بازی را شروع کنیم؟

از چه سنی اسکیت بازی را شروع کنیم؟

از چه سنی اسکیت بازی را شروع کنیم؟

عوامل متعددی را باید در نظر گرفت

دربیشتر اوقات،ورزشهایی مفرح که همراه با سرخوردن است و اسکیت بازی، کودکان را به خود جذب می کند.و هر روز سن یادگیری برای این ورزش ها کمتر می شود.بنابراین، تعداد زیادی از والدین اسکیت های سنتی با چرخ های پلاستیکی را تحت عنوان “” Toys’R’Us خریداری می کنند.

 

 

افزایش انعطاف و کشش با بالاتر رفتن سن

در طول سال های ابتدایی از زندگی خود،بچه ها استفاده از بدن و سیستم ماهیچه ای خود را به تدریج یاد می گیرند.در ابتدا آنها مهارتهای حرکتی کلی و عمومی را به دست می آورند و سپس به تدریج آن را دقیق تر می کنند.مهارت های حرکتی آنها دقیق و دقیق تر می شود.بچه ها از وضعیت بدنی و موقعیت اندام ها و اعضای بدن آگاه می شوند.این حس عمقی (ادراک از اعضای بدن در فضا) است.

به طور کلی ، بچه ها از ۱۲ تا ۱۵ ماهگی راه رفتن و از ۲۱ ماهگی راه رفتن بر روی زمین های ناهموار را فرا می گیرند.

در مهد کودک، کودکان مهارت های حرکتی خود را با فعالیت های سرگرم کننده بهبود می دهند.مطالبه منظم وظایف حرکتی مختلف از کودکان باعث می شود که آنها ماهرتر شوند.با این حال ، این وظایف باید در حداقل دشواری و نه حداکثر آن و در رابطه با سطح مهارتی شان تعیین شود.

کودکان در چه سنی می توانند اسکیت را شروع کنند؟

پاسخ قطعی در این زمینه وجود ندارد.گاهی اوقات بچه هایی از ۳ یا ۳٫۵ سالگی اسکیت آموزی را شروع می کنند و برخی تا قبل از سن ۶ سالگی هم قادر به انجام این کار نخواهند بود.

مهمترین توانایی مورد نیاز برای فراگیری اسکیت چه برای کودکان و چه بزرگسالان ،حفظ تعادل است.توسعه مهارت های حرکتی در برخی از کودکان دیرتر از کودکان دیگر به پایان می رسد.

برخی کودکان سه و نیم ساله بدون مشکلی به این مهارت دست یافته اند.به عنوان مثال، بنجامین پیر ژان (TUESG) که هم اکنون در تیم فرانسوی اسکیت سرعت حضور دارد، نمونه کاملی از یک بازیکن با مهارت و تعادل و تکنیک برتر است.

نخبه ترین اسکیت بازان در لیگ جهانی و فرانسه از سن ۶ سالگی به فراگرفتن اسکیت پرداخته اند.اگر می بینید که فرزند شما تعادل ندارد و یا نمی تواند مدت زیادی را بر روی پاهای خود بایستد ،با زور او را مجبور نکنید.و او را در ماجراجویی های بعدی دوباره امتحان کنید. بهتر است اجازه دهید آنها در زمان و فرصت دیگر این کار را انجام دهند تا به طور کلی از این امر منصرف نشوند و مطمئن باشید که به مرتبه های بهتری خواهد رسید.

 

 

چه نوع اسکیتی را انتخاب می کنید؟

اسکیت بازی یکی از ورزشهای همراه سرخوردن است.پرواضح است که یادآوری این نکته خالی از لطف نخواهد بود.چرا که بسیاری از والدین اسکیت هایی خریداری میکنند که چرخ هایشان نمی چرخد و و یا به سختی می چرخد.مانند مدل های ارزان قیمت.آیا این واقعا یک انتخاب خوب است؟

پاسخ سوال واقعا نه می باشد.چراکه ضعف در سر خوردن باعث می شود نیروی بچه صرف هل دادن پا به سمت جلو بشود،چرخ ها قفل می شوند و بچه حرکتی شبیه به راه رفتن را تقلید می کند و در دراز مدت این نوع هل دادن و فشار نه تنها خوب نبوده بلکه باعث می شود مهارت را به صورت بد به دست بیاورد.

راه حل آن خرید یک اسکیت واقعی است.حتی اگر آن به معنی استفاده ازاسکیتی باشد که بوربورینگ هایش قابلیت گریس کاری کم و یا نرم ابک های کم کیفیت داشته باشد.گریس سرعت چرخش چرخ ها را کم می کند اما نمی گذارد آنها قفل شوند.بنابراین آگر کودک از حرکت راه رفتن تقلید کند ،چرخ با مقاومت کمتری روبرو خواهد بود و در عمل با حرکت رو به جلوی کودک تطبیق پیدا می کند.

اسکیت واقعی کمی گرانتر خواهد بود،اما در واقع چالش حرکتی بسیار مناسبی است تا اسکیت باز از همان ابتدا درست یاد بگیرد.و استفاده از محصولی نا مناسب ، در درازمدت باعث عدم یادگیری این مرحله و انجام حرکت اشتباه پیش از تسلط بر مهارت می گردد.

اسکیت های تک سایز یا اسکیت هایی با قابلیت تغییر سایز؟

اسکیت های تک سایز همانند آنچه بزرگسالان استفاده می کنند بسیار مناسب است،اما در اغلب موارد رشد سریع پای کودکان نیز با ساخت اسکیت های تغییر سایز آزمایش شده و استاندارد مورد توجه بوده است.اسکیت های تغییر سایز به طور میانگین ۳۰ یورو از تک سایز ها ارزانتر است ،ولی همانطور که در بالا ذکر شد مشکلی برای استفاده ندارند.

راه حل دیگر سرمایه گذاری مستقیم بر روی محصولاتی از کمپانی های معروف است از همان ابتدا قابلیت تنظیم در ۴ اندازه تقریبی به عنوان مثال ۲۹ تا ۳۲، ۳۳ تا ۳۶، ۳۷ تا ۴۰ را دارا می باشد.

سرمایه گذاری اولیه بالاتر از ۸۰ یوروخواهد بود، ولی در نهایت شما یک برنده تضمین شده هستید … به خصوص که این اسکیت ها در صورت عدم نیاز در بازار اسکیت های دست دوم فروش خوبی خواهد داشت.

چگونه اطمینان خاطر و ایمنی بچه ها را بهبود دهیم؟

برای هیچ سنی تمرین امن وجود ندارد!هرگز فراموش نکنید که بچه ها را با تمام وسایل ایمنی مجهز کنید:

پد آرنج

زانوبند

نگهبانان مچ دست

واز همه بدیهی تر کلاه!

اگر عادات خوب را زود به دست آورد، در پایان آنها طبیعی می شوند!

stage_roller_toulouse_2007

چرا اسکیت را زود یاد بگیریم؟

همانطور که در بسیاری از رشته های ورزشی، آموزش زود هنگام و مهارت ها به سرعت و به طور غریزی به دست می آید اسکیت بازی هم باید زود آغاز شود.

واین امر، به لطف عوامل متعددی است:

بچه ها از بزرگ ترها دلهره و ترس کمتر دارند.

بچه ها سریع تر یاد می گیرند.

بچه ها کنجکاو هستند و می خواهند فعالیت جدید را کشف کنند.

علاوه بر این، اسکلت بچه ها کاملا انعطاف پذیر است و در برابر شوک و سقوط قادر به مقاومت بهتری می باشند.

هرچند وقت یکبار تمرین کنیم؟

تمرین منظم یادگیری را در کودکان بهبود می دهد.برای شروع تمرین یکبار در هفته خوب است ولی دو تا سه بار در هفته مهارت را تقویت می کند.

توجه: با زور و اجبار به بچه تمرین ندهید.اسکیت کردن درست مانند سایررشته های ورزشی در کودکان باید برای لذت بردن و بدون تعهد انجام شود.

علاوه بر این ،بچه های کم سن و سال تر از تمرکز کمتری برخوردارند.تعجب نکنید اگر بچه بعد از پانزده دقیقه بر روی چهار چرخ خسته شده و سمت چیز دیگری حرکت کند.فعالیت دیگری از اسکیت یا بازی بر روی چهار چرخ و یا فعالیت فیزیکی و فکری دیگر…..

به طور خلاصه، از سخت گیری اجتناب کنید. دگرگون کردن فعالیت ها و به خصوص آموزش دادن به صورت انجام بازی می تواند روش مناسبی برای یادگیری باشد(حتی برای بزرگسالان نیز کار می کند) .



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات