top
آسیب های اسکیت سواری برای کودکان

آسیب های اسکیت سواری برای کودکان

آسیب های اسکیت سواری برای کودکان

اسکیت‌سواری
 

حدود 95 درصد این آسیب‌ها را کوفتگی و ضرب‌دیدگی بافت نرم تشکیل می‌دهد. کبودی رایج‌ترین اثر این ضرب‌دیدگی‌هاست و دلیل بروز آن زخم‌های زیر پوست یا آسیب‌دیدگی مویرگ‌های سطحی و جمع شدن خون در زیر پوست است.
 

آسیب جمجمه
 

آسیب‌های مغزی، دلیل اصلی صدمات منجر به مرگ در حرکات ورزشی گوناگون از جمله اسکیت‌سواری است. ضربه مغزی ممکن است حتی با ضربه‌ای مختصر به سر ایجاد شود و به بیهوشی یا از دست دادن تعادل، بروز اختلال در هماهنگی حرکات، قوه ادراک، شنوایی، حافظه و بینایی منجر شود.در صورتی که از کلاه محافظ استفاده نشود، این آسیب در اسکیت‌سواران مشاهده می‌شود.
 

آسیب تنه دست
 

یک سوم تمام صدمات ورزشی را در اصطلاح رگ به رگ شدن می‌گویند. این آسیب در واقع پیچیدن یا پارگی قسمتی از رباط است. رباط رشته محکمی ‌است که پیوند‌دهنده استخوان‌ها به یکدیگر بوده و مفاصل را محکم در جای خود نگه می‌دارد.
 

آسیب مچ دست
 

ضرب‌دیدگی یا پیچ‌خوردگی از انواع دیگر آسیب‌های شایع در ورزش اسکیت‌سواری است. این حالت پیچیدگی و کشش ماهیچه یا تاندون است که گاهی به پارگی آنها می‌انجامد. تاندون‌ها بافت‌های محکمی ‌هستند که پیونددهنده ماهیچه‌ها به استخوان‌ها هستند.
 

آسیب ران، ساق و پا
 

استخوان‌های بازو و پا در ورزش اسکیت‌سواری بیش از همه در معرض شکستگی قرار دارند. استخوان‌های پا از ران تا کف آن بسیار مستعد شکستگی در اثر فشار هستند و زمانی رخ می‌دهند که ماهیچه‌ها دچار پیچیدگی شده یا در اثر انقباض بیش از حد موجب خم شدن و شکستن استخوان می‌شوند.
 

آسیب مچ پا
 

ضرب‌دیدگی یا پیچ‌خوردگی از انواع دیگر آسیب‌های شایع در ورزش اسکیت‌‌سواری است. این حالت پیچیدگی و کشش ماهیچه یا تاندون است که گاهی به پارگی آنها می‌انجامد. تاندون‌ها بافت‌های محکمی‌هستند که پیونددهنده ماهیچه‌ها به استخوان‌ها هستند.
 

تجهیزات اساسی
 

استفاده از لوازم و لباس‌های ورزشی نامناسب که به طور کامل اندازه و مناسب فیزیک بدن نباشند یکی از مهم‌ترین دلایلی است که در اسکیت‌سواری موجب آسیب‌دیدگی می‌شود. تجهیزات و وسایلی که در طول انجام یک ورزش یا حتی بازی باید بپوشید و به همراه داشته باشید کلید جلوگیری از مصدومیت‌ها هستند.
 

کلاه ایمنی
 

با کلاه ایمنی شروع کنید. این وسیله برای ورزش‌هایی مثل‌اسکیت بسیار مهم است
• همیشه از کلاهی استفاده کنید که مخصوص ورزش شما ساخته شده است.
• اگر از کلاه‌هایی استفاده می‌کنید که برای چند نوع ورزش تولید شده‌اند، برای‌ مثال انواع اسکیت بوردینگ، آگاه باشید که برای انجام ورزش‌هایی مانند دوچرخه‌سواری مناسب نیستند، مگر آنکه روی برچسب تولید کارخانه‌ای قید شده باشد.
• هر کلاهی باید راحت باشد و نباید سر شما را به عقب یا جلو بکشد.

 

محافظ چشم
 

عینک پلاستیکی محافظ چشم
از مهم‌ترین محافظ‌های چشم آنهایی هستند که از نوعی پلاستیک موسوم به «پلی کربنات» ساخته شده‌اند و مخصوص ورزشکاران هستند.
• اگر عینک می‌زنید احتمالا باید از نسخه پلی‌کربنات که تحت نظر پزشک ساخته شده استفاده کنید.
• هنگامی ‌که در زمین مسابقه هستید هرگز عینک معمولی که همیشه می‌زنید به چشم نزنید.
• همه محافظ‌های چشم باید کاملا روی صورت اندازه باشند. از بالا تا روی ابروها و از پایین روی بینی را کاملا بپوشانند.

 

ماسک صورت
 

• ماسک‌های صورت و محافظ‌های پلی کربنات برای سر، در بعضی ورزش‌ها استفاده می‌شوند.
 

محافظ دهان
 

• در ورزش‌هایی که خطر مصدومیت سر در آنها وجود دارد، باید محافظ دهان داشته باشید.
• محافظ‌های دهان باید ازسوی دندانپزشک مخصوص یا پزشک تیم تایید شود.
• در صورت استفاده از گیره‌های نگهدارنده فک، قبل از ورود به زمین بازی آن را از دهان‌تان خارج کنید.

 

محافظ مچ دست
 

• اگر اسکیت‌بورد سواری می‌کنید، باید حتما از محافظ استفاده کنید.
• محافظ آرنج و مچ دست می‌تواند از مصدومیت‌های بازو و مچ جلوگیری کند، محافظ زانو نیز زانوهای شما را از خطر شکستگی و در رفتگی می‌رهاند. اگر شما ورزش‌های خاصی انجام می‌دهید، به‌خصوص ورزش‌هایی که با افراد دیگر در تماس نزدیک هستید باید از لایه‌های محافظ استفاده کنید.
• در همه ورزش‌ها از ‌هاکی گرفته تا اسکیت روی آسفالت از لایه‌های محافظ استفاده می‌شود.

 

کفش ورزشی
 

یکی از مهم‌ترین لوازم مورد نیاز ورزشی، کفش ورزشی است. ورزش‌هایی مثل فوتبال، بیسبال، سافت‌بال به کفش‌هایی با کفه میخ‌دار نیاز دارند. اما شاید هیچ‌گاه به ذهنتان نرسیده باشد که ورزش‌هایی مثل اسکیت بوردینگ و دوچرخه سواری نیز نیاز به کفش‌های به خصوص دارند. از مربی خود در این باره سوال کنید تا شما را راهنمایی کند.
 

شیوه‌های درمان مصدومان اسکیت‌سواری
 

درمان صدمات مختصر بافت نرم معمولا شامل محکم بستن محل آسیب‌دیده با نوارکشی، کمپرس یخ و استراحت است. داروهای ضد التهاب خوراکی یا تزریقی برای تورم کیسه‌های مفصلی تجویز می‌شوند.
برای تاندون‌های آسیب دیده داروهای ضد التهاب همراه با ورزش مخصوص تجویز می‌شود. اگر تاندونی دچار پارگی شده باشد، برای درمان آن به عمل جراحی نیاز است. جراحی‌های ارتوپدی برای پیچیدگی‌ها یا ضرب‌دیدگی‌های جدی توصیه می‌شوند. درمان این صدمات شامل برطرف کردن درد و التهاب و برگرداندن ورزشکار به حالت و توانایی‌های اولیه او است.
به طور معمول به ورزشکاران آسیب دیده توصیه می‌شود که تا بهبود کامل، فعالیت‌های خود را محدود کنند. پزشک آنها شاید تمرین‌های خاصی را برای ورزشکاری که دچار آسیب‌های متعدد شده است تجویز نماید اما صدمات جدی، ورزشکار را برای مدتی از انجام عملیات ورزشی محروم خواهد کرد.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات