top
چگونه با وجود آلرژی به شیر ، نوزاد را تغذیه کنیم

چگونه با وجود آلرژی به شیر ، نوزاد را تغذیه کنیم

چگونه با وجود آلرژی به شیر ، نوزاد را تغذیه کنیم

جوش و تاول، ناراحتی معده، اسهال، و حتی مشکلات تنفسی، همه می تواند دلیل این باشد که نوزاد به شیر آلرژی دارد. سیستم ایمنی 2 تا 3 درصد نوزادان نسبت به پروتیین شیر واکنش نشان می دهد. اگر والدین یا پزشک متوجه آلرژی نوزاد به شیر شدند، باید رژیم غذایی او را تغییر دهند تا نوزاد بتواند بدون ناراحتی، تغذیه و رشد کند.

 

 

 


1


اگر نوزاد هنوز از شیر مادر می خورد، دیگر به او شیر گاو (محصولات شیری) ندهید. پروتیین موجود در محصولات شیری بسیار بیشتر از شیر مادر است. مادر باید با پزشک در مورد مصرف مکمل های کلسیم و نیز غذاهای جایگزین که بتواند نیاز نوزاد را فراهم کند، مشورت نماید.


2

شیر خشک را عوض کنید. نوزادانی که از شیر خشک تغذیه می کنند، بهتر است اول به آنها شیر خشک حاوی سویا داد. نوزادانی که به شیر حساسیت دارند، ممکن است با سویا هم دچار مشکل شوند. پس قدم بعدی، دادن شیر خشک ضد حساسیت است. بنا به گفته ی وبسایت Healthy Children، شیر خشک های ضد حساسیت به گونه ای عمل می کنند که پروتیین های شیر شکسته شده و به راحتی هضم می شوند.


3


ترکیبات را بخوانید. کودک بزرگ می شود و بعد از مدتی شروع به خوردن غذای کودک می کند. ترکیبات این غذاها را بخوانید تا احیاناً حاوی محصولات لبنی نباشند. غذای کودک اگر حاوی گوشت، سبزیجات، برنج و نشاسته باشد، احتمال دارد حاوی لبنیاتی چون شیر و پنیر هم باشد.

 


4


علائم را یادداشت کنید. این کار هم به والدین و هم به پزشک کمک می کند تا بدانند غذایی که کودک می خورد چه نوع تحریکاتی ایجاد می کند. برای این کار یک دفتر تهیه کنید و غذاهایی که کودک می خورد را نوشته و علائم آن را و اینکه بعد از چه مدت این علائم بروز می کنند، یادداشت کنید تا بدانید فرزندتان به چه غذاهایی حساس است.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات