top
پرورش حواس نوزادان

پرورش حواس نوزادان

پرورش حواس نوزادان

شما میتوانید علاقه ی کودک یک ماهه تان را در صداها ، تصاویر و احساسات جدید با یک سری فعالیت های ساده پرورش دهید :

مراحل و گام ها

1 . یک جغجغه یا یک اسباب بازی را که دارای رنگ روشن و براق است ، در فاصله ی 25 تا 30 سانتی متری چشمان کودکتان نگه دارید و آن را به چپ و راست حرکت دهید.

وقتی او یاد گرفت که با چشم هایش آن را دنبال کند ، حالا آن را به سمت بالا و پایین و سپس به صورت دایره وار در مقابل او حرکت دهید.

2 . هر وقت وارد اتاق کودکتان می شوید با او سلام و احوال پرسی کنید و هر وقت که با هم هستید با او صحبت کنید ؛ صدای مورد علاقه ی او ، صدای شماست. هنگام صحبت کردن آهنگ صدای تان را بالا و پایین ببرید ، این روش خوبی برای جلب توجه اوست.

3 . اجازه بدهید کودکتان صورت شما را دنبال و ردیابی کند. وقتی شما به چپ و راست حرکت می کنید ، او صورت شما را با چشمانش دنبال می کند و سرش را برای پیدا کردن چهره ی شما به این طرف و آن طرف می چرخاند.

4 . یک شیء متحرک به بالای تختخواب کودکتان آویزان کنید و بررسی کنید که از جایی که کودک به آن نگاه می کند ، چگونه به نظر می آید. برای چند روز آن را یک طرف تخت قرار داده و بعد جای آن را عوض کنید.

در صورت استفاده از دو شیء کودک جهت نگاهش را مدام از یکی به دیگری تغییر می دهد.

نکات مهم

به عکس العمل ها و واکنش های کودکتان در مقابل حرکات مختلفی که با او انجام می دهید ، اهمیت دهید. اگر می بینید که حرکتی او را ناراحت و یا کلافه می کند ، آن را متوقف کنید و به روز دیگری موکول کنید.

به خاطر داشته باشید که هر کودکی با سرعتی متفاوت از کودک دیگر رشد می کند. اگر نگرانی یا پرسشی در مورد رشد کودکتان دارید ، همیشه موضوع را با پزشک او در میان بگذارید و از او راهنمایی بخواهید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات