top
چگونه تمرکز کودک را بالا ببریم؟

چگونه تمرکز کودک را بالا ببریم؟

چگونه تمرکز کودک را بالا ببریم؟

بسیاری از کودکان در تمرکز کردن بر روی یک موضوع مشکل دارند. عواملی مرتبط با این عدم تمرکز می تواند شامل کمبود استراحت کافی و تغذیه مورد نیاز باشد. خوشبختانه، ویتامین ها، مکمل ها و موادمعدنی بسیاری برای کمک به بهبود تمرکز در کودکان وجود دارند.

 

ویتامین B12

ویتامین B12 که کوبالامین نیز نامیده می شود یکی از ۸ ویتامین گروه B به حساب می آید. این ویتامین در تبدیل کربوهیدرات به گلوکز و تولید انرژی به بدن کمک کرده، همچنین در متابولیزه کردن اسیدهای آمینه، چربی ها و پروتئین موثر است. ویتامین B12 در عملکرد درست سیستم عصبی نیز نقش دارد. این ویتامین در حفظ سلامت سلول های عصبی و تولید DNA و RNA به بدن کمک می کند. ویتامین B12 در کمک به ساخت سلول های قرمز خون برای حمل اکسیژن به سراسر بدن و مغز موثر است. بدون میزان کافی از این ویتامین، مغز اکسیژن مورد نیاز را دریافت نخواهد کرد که منجر به خستگی، ضعف و عدم تمرکز در کودکان می شود.

 

جینکوبیلوبا

جینکوبیلوبا یکی از رایج ترین موادمغذی در دسترس برای افزایش تمرکز است. براساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، از این گیاه به عنوان دارو برای درمان اختلالات و تقویت حافظه استفاده می شود. جینکوبیلوبا همچنین باعث تقویت سیستم عصبی، سیستم جریان خون و افزایش اکسیژن رسانی به مغز شده که در کمک به بهبود حافظه موثر است.

 

ویتامین C

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب بوده که برای رشد طبیعی بدن ضروری است. این ویتامین محلول در آب از طریق ادرار از بدن دفع می شود، بنابراین مصرف منظم آن مورد نیاز است. براساس مدلاین پلاس، ویتامین C پروتئینی به نام کلاژن را تولید می کند. این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده، به طوریکه در کمک به از بین بردن رادیکال های آزاد موثر است. رادیکال های آزاد با آسیب رسانی به اندام های بدن از جمله مغز موجب اختلالات شناختی و عدم تمرکز می شوند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات