top
آیا تغذیه نوزاد شما کافی است؟

آیا تغذیه نوزاد شما کافی است؟

آیا تغذیه نوزاد شما کافی است؟

یکی از راه هایی که می توان با کمک آن فهمید که آیا شیرخوار شما به درستی و به طور کافی تغذیه می کند، میزان و دفعات شیرخوردن اوست. درست است که با توجه به سن و وزن نوزاد نیاز به او به شیر متغیر است اما اگر مدت زمان مکیدن نوزاد در هر بار بیش از 40 دقیقه یا کمتر از 10 دقیقه شد، یا تعداد دفعات شیردهی در طول شبانه روز بیشتر از 12 مرتبه خواسته شد، ممکن است به این دلیل باشد که نوزاد نتوانسته سینه را به درستی بگیرد. در نتیجه خوب شیر نخورده و زیادی یا کم تر از نیازش خورده است.

 

ممکن است مشکل از وضعیت نادرست باشد!

این موضوع ممکن است به دلیل وضعیت نادرست مادر و نوزاد در هنگام شیردهی باشد. به عنوان نمونه بعضی از مادران عادت دارند که موقع شیردهی پستان را بین دو انگشت خود نگه دارند که به آن حالت قیچی کردن هم می گویند. این حالت باعث می شود که نوزاد تنها بتواند نوک پستان را بمکد، بنابراین شیر کافی نمی خورد و به دفعات بیشتری نیاز به شیرخوردن پیدا می کند. نحوه درست در آغوش گرفتن نوزاد به این شکل است که باید در آغوش مادر باشد در حالی که مادر او را از قسمت شانه هایش نگه داشته است نه سر و بدنش در یک امتداد با سر قرار دارد. دهان او بدون چرخاندن سرش، به راحتی زیر سینه مادر قرار بگیرد و بتواند آن را به داخل دهان ببرد. صدای مکیدن و قورت دادن نوزاد را نیز می توان شنید.

 

اما ممکن است شما نکات مربوط به نحوه قرار گیری صحیح را نیز رعایت کنید اما تعداد دفعات شیرخوار بیشتر از معمول باشد. در این صورت، نباید فراموش کنیم که هر زمان نوزاد سینه مادر را بخواهد باید در اختیارش بگذاریم و نباید با امتناع از شیردادن سعی کنیم شیرخوردن نوزاد خود را تنظیم کنیم.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات