top
چگونه سرخوشی و سرزندگی فرزندان را زنده نگه داریم؟

چگونه سرخوشی و سرزندگی فرزندان را زنده نگه داریم؟

چگونه سرخوشی و سرزندگی فرزندان را زنده نگه داریم؟

همانطور که از بزرگترها انتظار می رود روزها را با کار کردن سپری کنند، از کودکان نیز توقع می رود لحظات خود را با بازی کردن بگذرانند. بازی کردن برای کودک وقت گذارنی نیست، بلکه بازی کردن نقش مهم و حیاطی در زندگی کودک دارد. کودک با بازی کردن چگونگی یاد گرفتن را می آموزد. از جمله او یاد می گیرد چگونه از خود لذت ببرد. او از طریق بازی فرصت هایی به دست می آورد تا بتواند درباره ی خود، اطراف خود و دیگران چیزهای زیادی بیاموزد. همچنین؛ مهارت های ذهنی و بدنی، توانایی های ویژه و عادات عاطفی کودک ، بسیار زیاد از کیفیت بازی هایی که انجام می دهد تأثیر می پذیرد.

بنابراین به اقتضای محل و جایی که در اختیار دارید، اجازه دهیم فردندانمان بازی کنند. (نگران کوچک بودن خانه یا آپارتمانی بودن و همسایه ها نباشید، بازی هایی را معرفی خواهیم کرد که محدودیتی به دنبال نداشته باشد).

برخی والدین اسباب بازی های گران و ظریفی تهیه می کنند و بعد شاید به راحتی اجازه ی بازی کردن با آنها را به کودک ندهند. (لطفا بگذارید کودک از همه ی داشته هایش لذت ببرد.) و یا وسایلی مناسب تر تهیه کنید که کودک از بازی با آنها واهمه ای نداشته باشد.

 

توصیه به والدین

در بازی هایی که فرزندتان از آن ها لذت می برند، حضور فعال داشته باشید و در بازی آنها شریک شوید. این نکته نیز حائز اهمیت است چرا که در طی بازی می توانید اموزش های زیادی به کودک بدهید، از جمله درک کودک از تعامل اجتماعی. شریک شدن در بازی فرزندتان کودک درون شما را نیز سرزنده خواهد کرد!

 

گدان گلی تهیه کنید(توجه داشته باشید گلی را که انتخاب میکنید برای کودک مضر نباشد، همچنین از دیفن و کاکتوس های خاردار استفاده نکنید).

از کودک بخواهید از گیاهی که در اختیارش قرار داده اید محافظت کند، و به طور کامل مراقبت از آن را به او آموزش دهید، و سپس به صورت نامحسوس مراقب تلاش های وی جهت مراقبت از آن باشید و در صورت لزوم به او کمک کرده یا راهنمایی کنید.

مزیت اینکار این است که علاوه بر سرگرم شدن کودک و نوعی بازی، در واقع مهارت‌های مراقبت و حمایت از دیگران و مسؤلیت پذیری را اموزش می بینند، و به این صورت در خویش احساس رضایت و مفید بودن کرده و نوعی همزادپنداری با والدین خویش پیدا می‌کنند. همچنین به رشد فکری و افزایش دانش انها کمک کرده، و جهت بهبود کمرویی و اضطراب اجتماعی کودک ونوجوان مفید می باشد. مراقبت از گیاهان برای جوانان و بزرگسالان نیز بسیار سودمند است.

 


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات