top
دلایل و درمان ورم گوش میانی کودک

دلایل و درمان ورم گوش میانی کودک

دلایل و درمان ورم گوش میانی کودک
ورم گوش میانی ممکن است از حساسیت یا نوعی باکتری یا ویروس ناشی شود. این بیماری بین کودکان و شیرخواران به علل متعددی شایع است ، از جمله :
 کانال استاخیو ( کانال ارتباطی بین گوش میانی و حلق ) در کودکان کوتاه و افقی است ، به گونه ای که انتقال مایعات و میکروب ها را از حلق به گوش تسهیل می کند.
غالبا کودکان به سرماخوردگی و سایر بیماری های دستگاه تنفسی مبتلا میشوند.
 
 اکثر کودکان وقت خود را به صورت خوابیده سپری می کنند و همین امر انتقال چیزهای موجود در حلق به گوش را تسهیل می کند . پس از ابتلای کودک به سرماخوردگی یا سایر بیماری های دستگاه تنفسی احتمال وجود نوعی بیماری در گوش کودک را وارد بدانید اگر :
- کودک به طور پیوسته گریه می کند.
- میخوابد و مجددا بیدار میشود ، اما به محض حرکت کردن گریه می کند.
- از طاقباز خوابیدن پرهیز می کند.
 - گوش خود را می فشارد یا می خاراند.
 
گاهی بیماری های گوش باعث افزایش دمای بدن می شود ، اما نه در همه موارد و در صورت وجود بیماری پزشک آنتی بیوتیک برای برطرف کردن آن تجویز می کند.
اما در صورت درمان نشدن آن ، مقداری مایع پشت پرده گوش جمع می شود و گاهی نیز این مایع به گوش بیمار منتقل میشود و علی رغم اینکه کودک در چنین شرایطی احساس راحتی می کند و پرده گوش شفا می یابد ، اما بهتر است که این معضل با معالجه ای فوری برطرف شود.
در صورت تکرار ورم گوش میانی ممکن است محیط آن با مایعی آلوده پر شود که این حالت به ورم عفونی گوش میانی لرزش کافی برای شنیدن نداشته باشد و تاثیر منفی روی شنوایی کودک برجای بگذارد.


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات